۱۰ دی ۱۴۰۲، ۱۴:۰۸
کد خبرنگار: 1160
کد خبر: 85338835
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

استواری کارگران باعث یاس دشمنان شده است

رشت - ایرنا - فرمانده سپاه قدس گیلان گفت: دشمنان انقلاب بارها سعی کردند تا کارگران را رو در روی نظام قرار دهند اما استحکام و استواری روحی کارگران، دشمنان را ناامید و مایوس کرده است.

به گزارش ایرنا، سردار حمید دامغانی روز یکشنبه در یادواره شهدای کارگری گیلان اظهار کرد: تصور دشمن از تلاش برای تقابل یادشده این است که به دلیل مسائل مالی، کارگران رو در روی نظام قرار می گیرند؛ اما بر خلاف تصور دشمنان، روحیه استوار کارگران باعث شد که نقشه‌های شوم دشمن همانند سایر توطئه هایشان خنثی شود.

وی ادامه داد: بسیاری از شهدای ما، بخشی از زندگی خود را با کار و کارگری سپری کردند؛ حتی سردار دلها ،حاج قاسم سلیمانی، نیز زمانی از عمر پر برکت خود را کارگری کرد و این موضوع بخشی از شخصیت بی نظیرش را شکل داد؛ بطوریکه روحیه آزادی خواهی از کودکی و نوجوانی در وجودش نمایان بود.

فرمانده سپاه قدس گیلان اضافه کرد: اگر امروز نظام اسلامی یک محور اصلی در معادلات بین‌المللی است و غزه و محور مقاومت با این اقتدار مواجه هستند، به واسطه مجاهدتهای این سردار بزرگ و خون شهدای گرانقدر است.

سردار دامغانی اضافه کرد: البته امروز شاهدیم که رژیم غاصب صهیونیستی به همراهی کشورهای غربی، بدترین جنایات را در غزه مرتکب می شوند اما قادر به پیروزی نیستند؛ زیرا شکست تمدنی را متحمل شده اند و حتی اگر غزه را نیز با خاک یکسان کنند قادر به جبران این شکست خود نیستند.

وی بیان کرد: امروز استقلال طلبی و ظلم ستیزی در وجود و فرهنگ ملت ما نهادینه شده و بر اساس همین اعتقادات و فرهنگ در مقابل همه توطئه ها ایستادگی کردند؛ در نقطه اوج قدرت قرار داریم که این پیشرفت و ایستادگی به دلیل فرهنگ غنی ملی و دینی ما است که برگرفته از اسلام ناب و خون شهدای گرانقدر ما است.

فرمانده سپاه قدس گیلان در ادامه به حماسه ۹ دی نیز اشاره و خاطرنشان کرد: کارگران از ارزشمندترین اقشار جامعه ما محسوب می شوند و در این روز نیز همدوش سایر مردم در روز نهم دی ماه سال ۸۸، غیرت دینی خود را نشان دادند و از خواص پیشی گرفتند و یکی از بزرگترین فتنه‌های پس از انقلاب را خنثی کردند.

وی گفت: البته جریاناتی که از رشد ملت در عذابند و از بندگی و بردگی غرب لذت می برند و به دنبال این هستند تا به هر شکل ممکن تمدن غرب را در ایران پیاده کنند و نسخه جدید تحریم را به دشمن نشان می دهند، در حماسه نهم دی ماه سال ۸۸ از ملت ما شکست سنگینی خوردند.

سردار دامغانی اظهار کرد: این جریانات در برهه کنونی نیز از به اهتزاز درآمدن پرچم مقدس جمهوری اسلامی ناراحتند و حتی با شهدای ما نیز مشکل دارند؛ بطوریکه با ورود پیکر شهدای گمنام به میهن اسلامی، به تخریب فرهنگ ایثار و شهادت پرداختند؛ این در حالی است که بر این باوریم که شهدا زنده هستند و ما هر پیشرفت و موفقیتی که داریم به برکت خون شهیدان است.

در مراسم گرامیداشت شهدای کارگری گیلان که در رشت و با حضور جامعه کارگری و مسئولان استان برگزار شد، کتابی با عنوان ۴۱۸ شهید کارگری استان گیلان توسط اداره کل تعاون ،کار و رفاه اجتماعی گیلان رونمایی شد و به تعداد شهدای یادشده بسته معیشتی به افراد کم بضاعت اهدا شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha