مسیرهای منتهی به گلزار شهدای کرمان از ۱۲ دی مسدود می‌شود

کرمان - ایرنا - رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمان با اشاره به اعمال محدودیت‌های ترافیکی برای چهارمین سالگرد شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی در محدوده گلزار شهدا گفت: از روز ۱۲ دی تمامی مسیرهای منتهی به این محل به طور مطلق مسدود خواهد شد و این مسیرها فقط در موارد ضروری بازگشایی می شود.

به گزارش ایرنا، سرهنگ اسماعیل خوشوقت روز یکشنبه در نشست خبری اطلاع رسانی محدودیت های ترافیکی و اعمال برنامه های ترافیکی سالگرد شهادت سپهبد شهید سلیمانی افزود: محدودیت های ترافیکی مسیرهای محدوده گلزار شهدای کرمان تا پایان ایام هفته مقاومت(۱۸ دی) ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: از روز ۱۲ دی ماه با آغاز طرح ترافیکی عبور کامیون از میدان‌ بیرم آباد و پل سیدی به سمت گلزار شهدا ممنوع می شود و محدودیت مطلق برای این خودروها در این مسیر وجود دارد.

خوشوقت گفت: روز ۱۳ دی که روز مهمی است و راهپیمایی را خواهیم داشت، تمامی معابر از خیابان مدیریت به سمت گلزار شهدا بسته خواهد شد، محدودیت مطلق خواهیم داشت و هیچ خودرویی در طول مسیر پارک نخواهد شد؛ اگر خودرویی پارک شود با یدک کش حمل می شود.

وی اظهار داشت: ستاد پلیس روز ۱۳ دی ماه به طور کامل در اختیار شهر قرار دارد.

خوشوقت گفت: همچنین روز ۱۳ دی در بلوار شهید پورجعفری نیز از سمت تخت درگاه قلی بیگ، دوربرگردان اول به سمت بلوار آیت الله خامنه ای به سمت گلزار و نیز دوربرگردان روبه روی پمپ بنزین به سمت گنبد جبلیه تردد سواری و کامیون ممنوع است.

خوشوقت تاکید کرد: ۱۳ دی ماه تردد هرگونه وسیله نقلیه در خیابان‌های شهدا از تقاطع عصای سفید (آلاشت - شهدا) به سمت گلزار ممنوع است.

وی همچنین با اشاره به تراکم جمعیت و ورود خودرو زائران به محدوده گلزار شهدا و کمبود پارکینگ در سال گذشته اظهار داشت: امسال ۲ پارکینگ با ظرفیت بالا در کنار گلزار شهدا تعریف شده که به ترتیب پذیرای خودروهای سواری و اتوبوس های حامل زائران است.

خوشوقت با بیان اینکه سال گذشته یک پارکینگ برای خودروهای سواری و اتوبوس ها در نظر گرفته شده بود تصریح کرد: این ۲ پارکینگ حدود ۲ هزار و ۵۰۰ ظرفیت دارد ضمن اینکه شهرداری نیز به تعداد مورد نیاز اتوبوس برای تردد زائران در نظر گرفته است.

وی ضمن درخواست از مردم برای استفاده بیشتر از ناوگان حمل و نقل عمومی در محدوده گلزار شهدای کرمان ادامه داد: ۵۰ دستگاه ون نیز برای تردد زائران مزار مطهر سپهبد شهید سلیمانی در محدوده گلزار شهدا پیش بینی شده است.

رییس پلیس راهور استان کرمان با اشاره به تامین محل پارک ۱۵۰ اتوبوس در پارکینگ ها برای سهولت در ترددها به گلزار شهدا تصریح کرد: پلیس از تمامی ظرفیت ها و امکانات برای خدمات رسانی به زائران و مسافران در ایام سالگرد شهادت سردار دل ها استفاده کرده است.

وی با بیان اینکه ترافیک محدوده گلزار شهداد در ایام سالگرد شهادت حاج قاسم بیشتر مربوط به خودروهای شخصی است اظهار داشت: پلیس با ظرفیتی در قالب حداقل ۵۴ تیم خودرویی و نیروی انسانی در گلزار شهدای کرمان دارد با آمادگی ۱۰۰ درصدی در خدمت زائران خواهد بود و به صورت شبانه روزی انجام وظیفه می کند.

پیش بینی افزایش ۳۰ درصدی ورود زائران حاج قاسم

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان کرمان نیز گفت: نسبت به سال های قبل ۳۰ درصد افزایش زائر در هفته مقاومت پیش بینی شده که شرایط خاصی را می طلبد.

سرهنگ امین پاک ایزدی گفت: به منظور خدمات رسانی بهتر به زائران از شهرستان های اطراف شهر کرمان درخواست نیروی کمکی کرده ایم.

وی از مردم خواست برای پارک خودروهای خود از پارکینگ‌ های در نظر گرفته شده استفاده کنند زیرا این اماکن حفاظت شده هستند و امنیت آنها تامین شده است.

پاک ایزدی ادامه داد: طبق هماهنگی انجام شده با اصناف قرار شد خدمات ویژه‌ای به زائران حاج قاسم ارائه شود که یکی از این موارد ارائه خدمات تعمیر خودرو و صافکاری در حد راه انداختن خودروها به زوار حاج قاسم در پارکینگ‌ هاست، به این منظور مکانیک و صافکار در پارکینگ های در نظر گرفته شده مستقر خواهند شد.

برنامه های سالگرد سردار دل ها از ۱۲ دی تا هجدهم جریان دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha