امام جمعه بیرجند: تصمیمات دولت در حوزه سیاسی و اقتصادی کارساز است

بیرجند - ایرنا - نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: دولت سیزدهم در حوزه سیاسی و اقتصادی تصمیم‌های کارسازی گرفته و ارتباط با کشورهای همسایه و دوست حساب شده در حال انجام است.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز یکشنبه در دیدار ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: در دولت سیزدهم با تلاش خستگی‌ناپذیری که آیت الله رئیسی دارند، وزارت امور خارجه نیز همپای رئیس جمهور تصمیم‌های کارسازی در جهت فعالیت‌های سیاسی و اقتصادی دارد.

وی گفت: در کنار این تلاش‌ها، ارتباط با کشورهای همسایه و دوست خیلی حساب شده بوده و سیاست خارجی در این دولت نقش موثر اقتصادی دارد که آثار خود را در آینده نشان خواهد داد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به ناپدید شدن هزاران پناهجو در اروپا ادامه داد: در چنین وضعیتی هیچ کسی از آنها سوال نمی‌کند و اروپایی‌ها در کفرشان هم نفاق دارند و امروز چهره آنان برای عوام نیز آشکار شده و هر روز علیه‌شان تظاهرات است.

وی با بیان ادعای اروپا درخصوص دموکراسی و حکومت مردم بر مردم گفت: سوابق و شناسنامه اروپایی‌ها نشان می‌دهد از ۵۰۰ سال قبل اروپای وحشی به جان مردم دنیا افتاده است.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به اینکه آمریکا همین اروپای وحشی است که روی قبر بومیان ساخته شد بیان کرد: آیا نباید از راه‌اندازی جنگ‌های بین المللی و جنایات اروپایی‌ها سوال شود و اینکه این چند هزار پناهنده به اروپا چه شدند و چه بلایی بر سر آنان آمده است؟

وی با بیان اینکه نظام و جامعه بین‌الملل اگر قانون ندارد پس چرا ادعا دارد و اگر قانون دارد، چرا اجرا نمی‌شود؟ افزود: انتظار داریم در دولت انقلابی و مردمی و ایمانی این موارد به صورت فنی هر روز از سازمان ملل و حقوق بشر و مدعیان حقوق کودک و زن سوال شود.

امام جمعه بیرجند بیان کرد: جهان را برای همه بشریت جهنم کرده‌اند و باید فکری برای تمدنی شود که در آن نوع بشر نجات پیدا کند و تنها اسلام است که حرف برای دنیا دارد و امروز کسانی که شعورشان سر جاست از جنایت‌های آمریکا و اسرائیل بیزارند.

وی گفت: در دولت سیزدهم در عین حال که همه بدنه همراه نیست اما کارهای عظیمی در حال انجام است و امیدواریم بیش از پیش موفق باشند.

استاندار خراسان جنوبی هم در این دیدار گفت: روند توسعه زیرساخت‌ها در خراسان جنوبی در دولت سیزدهم شتاب گرفته است.

جواد قناعت اظهار کرد: از زمان استقرار دولت سیزدهم در استان شاهد اتفاق خوبی در حوزه زیرساخت‌ها و گازرسانی در سطح استان هستیم و طرح گازرسانی از دشتک زابل به نهبندان و سربیشه با اعتبار ملی بیش از ۸۰ هزار میلیارد ریال در حال اجرا است.

وی با اشاره به ساخت راه‌ آهن خراسان جنوبی برای اتصال مرکز استان به ریل سراسری افزود: طول خط راه‌ آهن ۹۹۱ کیلومتر است که ۴۳۲ کیلومتر در ۱۵ قطعه در استان واقع شده و برخی قطعه‌ها فعال است و مابقی هم فعال خواهد شد.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: تامین مالی پروژه راه آهن با موافقت مقام معظم رهبری از محل تهاتر نفتی در حال انجام است.

وی گفت: انتقال آب دریای عمان به استان خراسان جنوبی در ۶ ماه اول سال ۱۴۰۳ وارد فاز چهارم یا همان لوله‌گذاری می‌شود.

قناعت با اشاره به افتتاح پست ۱۳۲ کیلوولت و احداث راه در استان عنوان کرد: خراسان جنوبی در طرح نهضت ملی مسکن نیز جزو استان‌های برتر است.

وی با اشاره به سفر رئیس‌ جمهور به استان و دیدار با مردم شهرستان درمیان در شهریور امسال افزود: در سفر رئیس جمهور، ائمه جمعه شیعه و سنی یکی از دغدغه‌های جدی مردم شهر اسدیه را راه‌اندازی مجدد کارخانه قند عنوان کردند.

استاندار خراسان جنوبی گفت: کارخانه قند قهستان در شهر اسدیه بتازگی پس از یک دهه تعطیلی مجدد راه‌اندازی و دستور رئیس جمهور در جمع مردم این شهرستان محقق شد.

وی افزود: بعد از استقرار دولت سیزدهم نهضت احیای واحدهای تعطیل و نیمه‌تعطیل در استان شکل گرفت و نسبت به شناسایی واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل اقدام شد.

قناعت یادآور شد: از سال ۱۴۰۱ تا شهریور امسال تعداد ۴۰۵ واحد تولیدی و صنعتی استان احیا و فعال‌ سازی شده یا به ظرفیت اسمی خود رسیده است.

وی گفت: فضای همدلی و هم‌افزایی خوبی در استان و دولت سیزدهم فراهم است و این روند ادامه خواهد داشت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha