۱۰ دی ۱۴۰۲، ۱۴:۳۱
کد خبرنگار: 1015
کد خبر: 85339035
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مشارکت ۱۰۰ درصدی مادران باردار گناوه در پویش ملی سلامت

گناوه - ایرنا - رئیس شبکه بهداشت و درمان گناوه گفت: ۱۰۰ درصد جمعیت مادران باردار ایرانی این شهرستان در پویش ملی دیابت و فشارخون بالا مشارکت کردند.

به گزارش ایرنا، " عصمت حیدری " روز یکشنبه به خبرنگاران اظهار کرد: از جمعیت ۶۱ هزار و ۹۶۴ نفری واجد شرایط سنین ۱۸ سال به بالا شهرستان گناوه ، ۶۳۲ نفر مادر باردار هستند که برای همه آن‌ها غربال‌گری دیابت و فشارخون بالا انجام شده است.

وی افزود: فشارخون بالا و دیابت از عوارض جدی و خطرناک در دوران بارداری هستند که ممکن است در طی ۹ ماه حاملگی، مادران را گرفتار کنند.

حیدری یادآور شد: با توجه به اهمیت شناسایی زودهنگام بیماری‌های غیر واگیر در کاهش عوارض این بیماری‌ها، پویش ملی سلامت با شعار "آگاهی زودتر، مراقبت مؤثرتر" از ۲۰ آبان در شهرستان گناوه هم‌زمان با سراسر کشور آغاز شده است و تا ۱۵ دی‌ ادامه دارد.

رئیس شبکه بهداشت درمان گناوه افزود: در این پویش افراد بالای ۱۸ سال و تمامی مادران باردار در هر سنی با اندازه‌گیری فشارخون و انجام رایگان آزمایش قند خون مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

وی بیان داشت: افزایش آگاهی عموم مردم در خصوص بیماری دیابت و فشارخون بالا، غربال‌گری، شناسایی، پیگیری، مراقبت و درمان بیماران شناسایی‌شده در راستای تحقق برنامه سلامت خانواده و نظام ارجاع از اهداف این برنامه است.

حیدری اظهار کرد: تمامی جمعیت هدف برای مشارکت در این طرح ملی و دریافت خدمات رایگان پیشگیری و تشخیصی به‌موقع در مدت زمان باقی مانده به نزدیک‌ترین پایگاه، خانه بهداشت و یا مراکز خدمات جامع سلامت محل سکونت خود در شهرستان مراجعه کنند.

شهرستان گناوه با ۱۱۰ هزارنفر جمعیت در شمال استان بوشهر واقع است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha