۱۱ دی ۱۴۰۲، ۱۰:۰۷
کد خبر: 85339065
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

سفیر صلح و سلامت، در ایرنا یزد نهال کاشت + فیلم

یزد- ایرنا - "کرامت عزیززاده" سفیر صلح و سلامت اهل آستارا روز دوشنبه با حضور در دفتر ایرنا یزد، در باغچه حیاط این مرکز، نهال کاشت.

به گزارش ایرنا عزیززاده ۵۳ ساله اهل شهر آستارا در استان گیلان از سال ۱۳۸۱ سفر با دوچرخه به دور ایران و کشورهای جهان را آغاز کرده‌ است و عضو سازمان‌های مردم نهاد از جمله حامیان محیط زیست، سفیران آب، سفیران صلح و دوستی، انجمن حمایت از کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست، جمعیت هلال احمر و عضو فعال فدراسیون دوچرخه‌سواری است.

وی از اول آبان ماه سفر خود از آستارا آغاز و پس ۷۱ روز و رکاب زدن در استانهای اردبیل ، گیلان، قزوین، البرز، تهران، مازندران، گلستان، خراسان های شمالی، رضوی و جنوبی، سمنان، قم، اصفهان و فارس، وارد استان یزد شد و با حضور در دفتر ایرنا و غرس یک نهال در محوطه این خبرگزاری، گفت: کاشت نهال ، درختچه های مثمر و غیرمثمر در مدارس و دانشگاهها و مکان های متخلف را در برنامه دارم.

وی اظهار کرد: حدود ۲۲ سال است که با شعارهای مختلف در حوزه صلح، دوستی، حفاظت از محیط زیست، حمایت از کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست و حمایت از کودکان سرطانی، ایرانگردی و جهانگردی، فعالیت کرده است.

این دوچرخه سوار با بیان اینکه شعار این دور سفر من اهدای خون،اهدای زندگی است اظهار کرد: تاکنون ۴۳ هزار اصله نهال در راستای صلح و دوستی ، حفاظت از محیط زیست، حمایت از کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست و حمایت از کودکان سرطانی در ایران و جهان کاشته‌ام.

وی که چهار دوچرخه سوار باشگاه ایده‌آل یزد او را همراهی می کردند، افزود: اکنون به پنج قاره جهان و ۷۲ کشور سفر و رکاب زدم و با هزینه شخصی به خارج از کشور رفتم و برای تامین هزینه‌های سفر نیز منزلم را به فروش رساندم و در مدت ۲۲ سال گذشته موفق به کاشت نهال در خارج از کشور به خصوص در سازمان ملل شدم.

این سفیر صلح و دوستی گفت: همه ایران سرای من است و فرزندان این سرزمین باید همیشه شاد و با نشاط باشند.

سفیر صلح و سلامت، در ایرنا یزد نهال کاشت + فیلم

عضو فعال جمعیت هلال احمر و صلیب سرخ جهانی در مورد ایرانگردی با دوچرخه افزود: دوچرخه، وسیله ای سبز و عامل نشاط و سلامتی محسوب می شود زیرا نه آلودگی هوا و نه آلودگی صوتی دارد.

وی گفت: وقتی ایرانگردی را با دوچرخه شروع کردم، جاده ها، دشت، جنگل و رودخانه ها را آلوده را دیدم ، دلم به درد امد که چرا با طبیعت نامهربانی می شود و با خود عهد بستم تا آنجا که جان در بدن دارم به محیط زیست کشورم خدمت کنم و از مردم می خواهم به محیط زیست بها دهند.

دوچرخه‌سوار سفیر صلح گفت: از اعضای خانواده‌ام به ویژه همسرم نهایت تشکر را می‌کنم، واقعیت این است که اعضای خانواده‌ام وقتی علاقه من را به دوچرخه‌سواری دیدند نه تنها مخالفت نکردند بلکه همیشه و در همه حال پشتیبان من بوده و من را حمایت کردند.

این فعال محیط زیست کشورمان با بیان اینکه سفرم به شهرها و استان‌های مختلف را با هدف ارتقای امنیت زیستی با کاشت یک میلیارد درخت آغاز کرده‌ام اظهار کرد: به هر جای ایران که سفر می کنم مردم را به کاشت درخت و حفاظت از محیط زیست تشویق می کنم و اگر در آیین های مختلف همچون تولد، مراسم و جشن‌ها به جای گل و شیرینی، به کاشت درخت بپردازیم، به محیط زیست، نجات زمین و سلامت انسان ها کمک کرده‌ایم.

وی یادآور شد: بعد از استان یزد به استانهای کرمان، هرمزگان، بوشهر، خوزستان،لرستان ،ایلام، کرمانشاه، کردستان، آذربایجان شرقی آذربایجان غربی و سپس به اردبیل خواهم رفت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha