یکشنبه‌های حمایت از تولید در آذربایجان‌غربی به ایستگاه ۹۹ رسید

ارومیه- ایرنا- یکشنبه های حمایت از تولید در آذربایجان غربی که از زمستان سال ۱۴۰۰ و بعد از آغاز فعالیت دولت سیزدهم در استان شروع شده بود، نود و نهمین هفته خود را پشت سر گذاشت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، واحد تولیدی انواع آجرنسوز و پرورش گاو شیری صنعتی سمینتال ارومیه ایستگاه بازدیدهای یکشنبه‌های حمایت از تولید در نود و نهمین هفته خود بود؛ استاندار آذربایجان‌غربی با تیم اقتصادی و مدیران حوزه های صنعتی و تولیدی، با حضور در واحد تولیدی آجر نسوز به پای درد و دل مدیر و کارشناسان این تولیدی ایستادند و علی‌محمد پاک مهر مدیر این تولیدی نیز با بیان مشکلات خود در حوزه انشعابات و سرمایه در گردش خواستار رسیدگی به مشکلات این بخش شد.

این واحد تولیدی با ظرفیت ۲ هزار تن در سال با سرمایه ثابت ۸۵۰ میلیون ریال در مساحت ۱۵ هزار مترمربعی با زیربنای حدود ۹۰۰ مترمربعی انواع آجر نسوز تولید می‌کند.

استاندار آذربایجان غربی و هیات اقتصادی و صنعتی در قالب کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، سپس به واحد پرورش گاو شیری صنعتی سمینتال رفت تا ضمن بازدید از روند کارکرد این واحد در مساحت ۴۰ هزار مترمربعی، مشکلات ظرفیت اسمی ۳۰۰ مولد و ۶۰۱ گله گاو را بشنود.

سه هزارمیلیارد ریال سرمایه ثابت این واحد با مصرف حدود ۷۵ هزار لیتر آب در شبانه روز است که هفت نفر در آن اشتغال دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان‌غربی در حاشیه این بازدید به خبرنگار ایرنا گفت:۴۷۶ مصوبه اختصاصی ویژه خود کارخانه در بازدید از ۲۳۱ واحد طی ۹۹ هفته تصویب شده که از این تعداد ۸۳ درصد اجرایی شده است.

جواد کرمی با اشاره به جزییات مصوبات این طرح اضافه کرد: ۱۵۱ مصوبه از این مجموعه مربوط به حوزه مالی و تسهیلات بانکی است که ۱۳۳ مصوبه از آنها اجرا شده است.

وی با تاکید بر احیای واحدها در قالب یکشنبه‌های حمایت از تولید نیز گفت: در بازدید یکشنبه‌ها ۱۹ واحد راکد ضمن عارضه یابی شناسایی شده اند که تاکنون ۱۰ مورد ضمن فعال شدن به دامنه اقتصاد بازگشته و راه‌اندازی شده است.

به گزارش ایرنا، تیم اقتصادی استانداری آذربایجان‌غربی در هر یکشنبه با حضور در ۲ واحد تولیدی تمامی موانع موجود آن واحد را بررسی و با حضور مدیران اقتصادی دستور پیگیری و عملیاتی دریافت می‌کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha