پروژه‌های خیّرساز بیمارستان امام خمینی (ره) اردبیل افتتاح شد

اردبیل - ایرنا - پروژه‌های خیّرساز بیمارستان امام خمینی (ره) شهر اردبیل روز یکشنبه طی آیینی با حضور مسئولان استانی، مدیران دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی و خیرین سلامت استان اردبیل به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایرنا، ، در این آیین پروژه توسعه حوزه آموزشی بیمارستان امام خمینی (ره) شهر اردبیل که از جمله پروژه‌های خیّرساز است که با کمک خیرخواهانه و نوع‌دوستانه مادر زنده‌یاد دکتر پویا عرشی احداث شده و امروز به بهره‌برداری رسید.

پروژه بهسازی و توسعه ساختمانی و تجهیزاتی اتاق عمل جراحی قلب، عروق و پیوند بیمارستان امام خمینی (ره) شهر اردبیل نیز که توسط قدرت حاج نوری خیر سلامت احداث شده است، به بهره‌برداری رسید.

در این آیین همچنین بهسازی و توسعه ساختمان آنژیوگرافی بیمارستان امام خمینی (ره) شهر اردبیل نیز که توسط خانواده زنده‌یاد فرید پورفرضی اجرا شده است، افتتاح شد.

بنا به اعلام رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل، برای اجرای این پروژه‌ها در مجموع ۵۵ میلیارد ریال از سوی خیرین سلامت هزینه شده است.

به گزارش ایرنا، امروز دستگاه ای.پی.اس نیز که توسط قدرت حاج نوری خیّر نیکوکار و نیک‌اندیش اردبیلی با هزینه‌ای بالغ بر ۵۵ میلیارد ریال خریداری و در محل بیمارستان امام خمینی (ره) شهر اردبیل نصب شده است، با حضور مسئولان استانی راه‌اندازی شد.

بیماران قلبی اردبیل برای استفاده از خدمات فنی دستگاه EPS که در شناسایی و درمان بی‌نظمی‌های قلبی کاربرد دارد، پیش از این جهت ادامه درمان به تهران و سایر استان‌ها اعزام می شدند که پس از نصب و راه‌اندازی، این دستگاه با حضور پزشک متخصص و مجرب و فلوشیپ الکترو فیزیولوژی قلب در خدمت بیماران قرار گرفت.

پروژه‌های خیّرساز بیمارستان امام خمینی (ره) اردبیل افتتاح شد

امروز همچنین ۱۷ نفر از خیرین بیماران و بیمارستان امام خمینی(ره) اردبیل در حاشیه بهره‌برداری از این پروژه‌ها با حضور آیت‌الله سیدحسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل، دکتر علی محمدیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی، رئیس و اعضای مجمع خیرین سلامت استان، رئیس و اعضای موسسه خیریه بیمارستان، مدیرکل اوقاف و امور خیریه و جمعی از خیرین سلامت استان مورد تجلیل قرار گرفتند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در این آیین، انجام کار خیر را بزرگترین اعمال انسان ذکر کرد و گفت: کسانی که اموال خود را در کار خیر خرج می‌کنند، بزرگترین اعمال را انجام می‌دهند و ارزش نهادن به این کار، یک فضیلت است.

آیت‌الله سیدحسن عاملی، وجود موسسات خیریه را یکی از ملاک‌های مهم ارزیابی یک جامعه دانست و با تاکید بر تقویت این حوزه مهم و ارزشمند افزود: باید از اقدام خیرخواهانه و کمک ۸۵۰ میلیارد ریالی قدرت حاج نوری خیر نوع‌دوست اردبیلی که آثار ماندگاری را در حوزه بهداشت و درمان در استان بر جای گذاشته، قدردانی ویژه شود.

وی خواستار فرهنگ‌سازی کارهای خیریه در سطح جامعه و احیای این کار از طریق آموزش و پرورش و صدا و سیما شد.

پروژه‌های خیّرساز بیمارستان امام خمینی (ره) اردبیل افتتاح شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل نیز در این آیین، خیرین را یکی از منابع تامین اعتبارات در دنیا عنوان کرد و گفت: نیازهای دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل در حوزه‌های آموزش و فضای آموزشی، پژوهش، دانشجویی و خوابگاه‌های دانشجویی و درمان زیاد بوده و مشارکت خیرین سلامت را می‌طلبد.

دکتر علی محمدیان اردی با اشاره به اینکه کمبود فضای درمانی و فرسوده بودن بیمارستان‌های فعال استان اردبیل افزود: افزایش رشته‌ها و تخصص‌های مختلف، نیازمند تجهیزات جدید و توسعه فضای درمانی است و با توجه به منابع محدود دولتی، کمک خیرین می‌تواند کارگشا باشد.

وی با دعوت از خیرین جهت مشارکت در تکمیل و اجرای پروژه‌های بهداشت و درمان استان اردبیل، از همکاری و همدلی خیرین سلامت قدردانی کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha