استاندار سمنان: هیات‌های بازرسی در انتخابات قانونمدار و بی‌طرف بمانند

سمنان - ایرنا - استاندار سمنان با اشاره به انتخابات یازدهم اسفند امسال، گفت: هیات‌های بازرسی در انجام تکالیف و روند انتخابات اصل قانونمداری و بی‌طرفی را همواره مدنظر داشته باشند. 

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدمحمدرضا هاشمی روز یکشنبه در نشست با هیات‌های بازرسی انتخابات استان در سالن غدیر استانداری سمنان افزود: بازرسان هیات‌های بازرسی انتخابات در استان باید همواره رعایت اصل قانونمداری و همچنین اصل بی‌طرفی را برای پیشبرد صحیح و درست امور سرلوحه کار خویش قرار دهند.

وی با اشاره به اینکه جلسات و نشست های تبیینی برای عمل به فرامین مقام معظم رهبری و بسترسازی به منظور مشارکت قوی در انتخابات پیش رو در دستور کار قرار گرفته و تاکنون نشست های متعددی برگزار شده است، گفت که مجلس شورای اسلامی، مسیر ریل‌گذاری کشور است، مشارکت ضعیف، مجلس ضعیف را به همراه خواهد داشت و در مسیر ریل‌گذاری پیشرفت انقلاب خلل ایجاد می‌کند.

استاندار سمنان خاطرنشان کرد: دشمن امروز از درصحنه‌بودن و پای کار بودن مردم در تمام برهه‌ها و صحنه‌های کار نظام جمهوری اسلامی هراس دارد.

به گفته وی، انتخابات ۱۱ اسفند یکی از صحنه هایی است که باید با مشارکت قوی و حداکثری توطئه ها و دسیسه های دشمنان نظام را خنثی کرد.

هاشمی با اشاره ضرورت همراهی لازم در هیات‌های نظارت و اجرایی در استان سمنان، افزود: این هیات‌ها به موقع در استان شکل گرفت و تعامل بسیار خوبی بین هیات‌های نظارت و اجرایی همراه با هیات‌های بازرسی وجود دارد.

وی تاکید کرد: در انتخاب بازرسان بر امر انتخابات، از افراد باتجربه و کاربلد استفاده کنند و آموزش‌های لازم برای تمام بازرسان در قالب کارگاه‌های آموزشی در دستور کار باشد.

استاندار سمنان یادآور شد: همه بخش‌ها تلاش خود را به منظور فراهم کردن زمینه حضور حداکثری و تحقق مشارکت قوی در انتخابات ۱۱ اسفند به کار گیرید.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری روز جمعه ۱۱ اسفند ماه برگزار می‌شود.

۴۶۱ نفر برای انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان سمنان پیش‌ثبت‌نام کردند که ثبت نام ۲۵۲ نفر نهایی شد، ۱۹۸ نفر در چهار هیات اجرایی حوزه های انتخابیه تایید نهایی شدند که این رقم در استان از میانگین کشوری بالاتر است.

۶۷۹ شعبه اخذ رای در استان پیش‌بینی شده است که از این تعداد ۴۷۶ شعبه شهری و ۲۰۳ روستایی و ۱۴۲ تعداد شعبه سیار و ۵۳۷ شعبه ثابت محسوب می شود.

۸۰ درصد ثبت نام‌کنندگان انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان سمنان تایید صلاحیت شدند و اعلام نهایی داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی در انتظار اعلام نهایی شورای نگهبان است.

مرحله نام‌نویسی از داوطلبان انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری برای حوزه انتخابیه این استان با ثبت نام پنج نفر از روحانیانِ متقاضی پای ان یافت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha