فرماندار خاش: اجرای پروژه‌های راه، عمران و مسکن روستایی این شهرستان شتاب گرفته است

زاهدان- ایرنا- فرماندار خاش سیستان و بلوچستان گفت: پروژه‌های راه، عمران و مسکن روستایی با حمایت‌های ویژه دولت سیزدهم و نیز همکاری و پیگیری‌های نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی، با شتاب فزاینده‌ای همراه شده و هم اینک تحول شهری، روستایی و عشایری را با قوت دنبال می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا صاحب گل صالحی روز یکشنبه در نشست بررسی مشکلات راه‌ها، عمران و مسکن شهری و روستایی خاش با حضور مدیران کل راهداری و حمل نقل جاده‌ای و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان، بخشداران و مدیران ادارات شهرستانی بیان کرد: در بازدید میدانی و نشست حضوری با مدیران استانی و محلی خاش، تصمیمات مهمی برای رفع مشکلات حوزه راه‌ها و مسکن شهرستان اتخاذ شده است.
وی اظهارکرد: اجرای ۲ و نیم کیلومتر جاده شرکت سیمان به طرف قاسم آباد خاش با مشارکت سازمان برنامه و بودجه، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای و شرکت سیمان از تصمیمات مهمی بود که امروز اتخاذ و مقرر شد اداره کل راهداری نسبت به تامین قیر، سازمان برنامه و بودجه برای تامین اعتبار و کارخانه سیمان نیز مصالح مورد نیاز آن را تامین کند.
فرماندار خاش گفت: ساخت ترمینال مسافربری و ساماندهی خودروهای ویژه جابجایی بار و مسافر، راه‌های همت آباد شکاری، ناصرآباد، نجف آباد، افتخار آباد، قاسم آباد و نصرت آباد و اجرای مشارکتی راه محمودآباد از تصمیمات دیگری بود، که امروز مصوب شد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه پروژه‌های تاثیرگذار استان در حوزه خاش قرار دارد، گفت: تعدد پروژه ها و کمبود اعتبارات از دغدغه‌های اصلی ما بوده و بر حسب تأکیدات رییس‌جمهور پروژه ها را اولویت بندی کرده ایم و تقسیم اعتبارات اندک نیز تعطیلی پروژه‌ها و نارضایتی مردم را به دنبال دارد.
ایوب کرد افزود: خاش در چهار راه ترانزیتی سیستان و بلوچستان قرار داشته و کمربندی های آن نیازمند بازنگری است.
وی با اشاره به اینکه بازگشایی راه‌ها پرهزینه تر از احداث آنهاست، اظهارکرد: برای خاش ۳۰ پروژه شده و به لحاظ اینکه هر کیلومتر به ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد، بنابراین باید اعتبارات حوزه راه‌ها را مدیریت کنیم تا پروژه‌های شاخصی به اجرا برسد.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان نیز گفت: در حوزه مسکن روستایی خاش حدود یک‌هزار واحد مسکونی پارسال و امسال داشته ایم و هم اینک نیز برای اجرای هشت طرح هادی روستایی ۶۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده و در ۲ سال اخیر از محل منابع ملی و منابع در اختیار خود بنیاد و در چند فاز پروژه‌های شاخصی اجرا شده است.
بیک مداح اظهارکرد: در سیستان و بلوچستان بیش از ۱۰ هزار روستا و پارچه آبادی داریم که سه هزار و ۴۴۲ روستا بالای ۲۰ خانوار هستند و محدودیت مالی از دغدغه‌های اصلی ما نیز به شمار می رود.
عیدمحمد قلندرزهی بخشدار مرکزی خاش هم گفت: بازگشایی، احداث و روکش آسفالت روستاهای کهن نوک، گونیچ، گیدبست، شهرک دشت جارو، خان بی بی، تلگزی و کروجی، موتور قادربخش، الله آباد مولوی، قاسم آباد، دره عالی، بولانی، دادمحمد آباد، قاسم آباد دریحان، گورکانی، چاه سم به ترشاب، ناصرآباد، همت آباد شکاری، چاشهی، حبیب آباد دشت آبخوان، چاه سالار، چاه کمال، سنگان، شهرک درودی، سرسارو، کارواندر، نورآباد سرتلاپ، میرزا آباد، صمدآباد، نصرت آباد، شهرک پیمان، بوتگان، نجف آباد، افتخار آباد، کهنوک سنگان، نصیرآباد پولچاه، چهزار، بهسازی معابر گردشگری سنگان، احداث راه پلیس راه به به دوراهی کوشه و چاه سالار و رفع نقاط حادثه‌خیز و احداث باند دوم جاده خاش به سراوان و ایرانشهر از مهمترین مطالبات مردم بوده که حمایت های دولت را نیاز دارد.
بخشداران ایرندگان و پشتکوه خاش، رییس شورای اسلامی شهر و شهردار خاش نیز مشکلات حوزه راههای منطقه را بیان کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha