کاهش ۶۳ درصدی بارندگی در استان مرکزی مهمترین نگرانی برای تولیدات کشاورزی است

ساوه - ایرنا - رییس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: کاهش ۶۳ درصدی بارندگی در این استان به نسبت مدت مشابه بلند مدت باعث ایجاد یک نگرانی بزرگ در بین بهره برداران کشاورزی شده است.

به گزارش ایرنا، علی صفری عصر یکشنبه در جلسه هم اندیشی رفع مشکلات شهر آوه با حضور مدیران استان مرکزی اظهار کرد: میزان بارندگی در سال آبی جاری (از ابتدای مهر تا آذر سال ۱۴۰۲) در استان مرکزی نسبت به مدت مشابه بلند مدت ۶۴ درصد کاهش داشته که این کاهش در میانگین کشور حدود ۴۰ درصد است‌ که‌ انتظار می رود در مدت زمان باقی مانده از سال آبی با بارش های مناسب این کاهش جبران شود.

وی افزود: امسال براساس پیش بینی های هواشناسی و همت زارعان میزان کشت محصولات زراعی استان مرکزی به حدود ۲۵۰ هزار هکتار رسیده اما عدم تحقق بارش های پیش بینی شده تا کنون باعث نگرانی شدید بین کشاورزان شده است.

صفری در خصوص حمایت از دامداران شهر آوه در راستای افزایش مقدار تولید گوشت در این شهر افزود: در این شهر قرار است حدود ۵۰۰ واحد دامداری از سوی بهره برداران احداث شود که سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی از این واحدها در قالب ۲ مجتمع دامداری حمایت های لازم را داشته باشد.

وی گفت: در این صورت با اعمال ماده ۱۸ عمده مشکلات دامداران این شهر مرتفع می شود و با نوه سرانه مصرف پایین انرژی گاز و برق در دامداری ها انتظار داریم که شرکت های توزیع آب و برق نیز نسبت به اعطای اشتراک به این واحدها همکاری لازم را داشته باشند.

شهر آوه با جمعیتی حدود پنج هزار نفر در ۲۵ کیلومتری جنوب شهر ساوه واقع شده است و ساکنان این منطقه به کشاورزی، دامداری، باغداری مشغول هستند و یکی از بزرگترین شهرک های گلخانه ای کشور نیز در این شهر قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha