متقاضیان مسکن اقدام ملی اراک تا پایان سال وجهی پرداخت نمی‌کنند

اراک-ایرنا - سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی گفت: متقاضیان مسکن اقدام ملی اراک در هشت هزار و ۱۰۰ واحدی اراک تا پایان سال وجهی پرداخت نمی‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «عباس یوسف زاده» روز یکشنبه در نشست شورای مسکن استان مرکزی، افزود: اما متقاضیان می‌توانند برای داشتن امتیاز، اقدام به واریز وجه داشته باشند.

وی ادامه داد: متقاضیان هشت هزار و ۱۰۰ واحدی اراک تا ۲ هفته دیگر می توانند با ورود به سامانه راه و شهرسازی استان پیمانکار خود را انتخاب کنند.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی گفت: ۹۰۰ واحد در شهر جدید امیر کبیر در دهه فجر با همکاری بنیاد مسکن تحویل می‌شود.

مدیرعامل و رئیس هیات مدیره شرکت عمران شهرجدید امیرکبیر نیز گفت: مدرسه، اورژانس، سند تک برگ و استخر شنا از جمله تاسیسات و اقدامات انجام شده در شهر جدید امیر کبیر است.

سعید میرزایی بیان کرد: ۹ هزار متقاضی مسکن در شهر مهاجران ثبت نام کرده‌اند که ۹۸ هکتار زمین بیشتر وجود ندارد و برای پنج هزار متقاضی، زمین موجود نیست.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز با بیان اینکه امسال از محل اعتبارات ملی سهمیه خوبی برای استان در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: سال گذشته ساخت چهار هزار واحد مسکونی و امسال نیز ساخت چهار هزار و ۵۰۰ واحد با تسهیلات مناسب آغاز شد.

«علی عسکری»افزود: هشت هزار فقره بهسازی منازل روستایی در سال جاری برنامه ریزی شده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان مرکزی هم گفت: نظارت بر فعالیت مشاوران املاک استان با ۱۲۲ اکیپ از خرداد ماه امسال آغاز شد و تا کنون ۴۸۰ واحد مشاوران املاک مورد بازرسی قرار گرفته‌اند و ۲۵۲ فقره پرونده تشکیل شد.

سعید نورالهی افزود: ۲۲۲ پرونده منتج به حکم محکومیت و ۲۶ پرونده حکم برائت و ۳۲ میلیارد ریال جرایم نقدی تعیین شد.

وی بیان کرد: در بازرسی از واحدهای صنفی املاک در اراک در سال جاری ۶۰ واحد مشاور املاک متخلف، مهر و موم شد.

۱۴۱ هزار نفر در طرح اقدام ملی مسکن در استان مرکزی ثبت نام کردند که از این تعداد ۴۰ هزار نفر از متقاضیان واجد شرایط شناسایی شدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha