استاندار آذربایجان غربی: تبیین رشادت‌های رزمندگان در اردوهای راهیان نور تقویت شود

ارومیه - ایرنا - استاندار آذربایجان غربی گفت: روایتگری و تبیین رشادت های رزمندگان دوران دفاع مقدس و شهدای انقلاب اسلامی برای آشنایی نسل جدید با این ایثارگریها ضروری بوده و تقویت این بخش لازمه ماندگاری آن است.

به گزارش ایرنا محمد صادق معتمدیان روز یکشنبه در نشست قرارگاه اردوهای راهیان نور آذربایجان غربی افزود: این استان مشهد ۳۶ هزار شهیدی است که برای انقلاب و نظام اسلامی جانفشانی کردند و تبیین این رشادت‌ها برای آشنایی نسل آینده ضرورت دارد.

وی اظهار کرد: به هر نقطه از این استان نگریسته شود سرشار از تصاویری تاریخی از ایثارگری رزمندگان است که باید از این ظرفیت‌های معنوی برای تقویت اردوهای راهیان نور استفاده شود.

استاندار آذربایجان غربی: تبیین رشادت‌های رزمندگان در اردوهای راهیان نور تقویت شود

استاندار آذربایجان غربی اضافه کرد: این منطقه ۴۵ سال درگیر جنگ با دشمنان خارجی و گروهکها بوده و هنوز باب شهادت در این منطقه باز است و این موضوع چه در دوران دفاع مقدس و چه در دوران بعد از آن به وضوح قابل مشاهده است.

وی با اشاره به اینکه ایجاد شرایط خوب برای زائران راهیان نور از اولویت‌های فرهنگی و مهم در این منطقه است اضافه کرد: اولین گام در موفقیت در این زمینه انجام کارها با تکیه بر ایمان قلبی، اعتقادات و باورهای درونی است چرا که با نگاه و تکلیف اداری این اقدامات محقق نمی شود.

معتمدیان اظهار کرد: شهرستان پیرانشهر و مهاباد دارای ظرفیت‌های مطلوبی در پذیرش زائران راهیان نور هستند و لازم است زیرساختها در این مناطق تقویت شود.

وی گفت: برای تقویت و ایجاد زیرساختهای مطلوب برای پذیرش زائران در این مناطق اعتبارات لازم در اختیار دست اندرکاران قرار داده می شود.

معتمدیان از مسوولان اجرایی در این قرارگاه خواست تا نیازهای موجود را احصا کنند تا در سفرهای آتی رییس جمهور به استان نسبت به اخذ اعتبارات لازم اقدامات مقتضی اعمال شود.

فرمانده سپاه شهدای استان آذربایجان غربی نیز در این جلسه اظهار کرد: اردوهای راهیان نور در سه نقطه شمال غرب، غرب و جنوب کشور میزبان زائران علاقمند هستند که سالهاست زیرساختهای مطلوبی در جنوب و غرب کشور ایجاد شده است.

استاندار آذربایجان غربی: تبیین رشادت‌های رزمندگان در اردوهای راهیان نور تقویت شود

سردار محمد رجبی اظهار کرد: بهترین و تکمیل ترین زیرساخت‌ها در جنوب کشور واقع شده که شایسته است در این استان هم اهتمام جدی برای تقویت زیرساختهای موجود وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: با توجه به سابقه آذربایجان غربی در دوران دفاع مقدس و بعد از آن در مقابله با گروهکها و تقدیم شهدای بسیاری در این راستا باید عقب ماندگی های چندین ساله جبران شود و یادمانهایی در شان شهدا در این خطه ایجاد شود.

فرمانده سپاه شهدا اضافه کرد: در کنار میزبانی از اردوهای راهیان نور در استان برگزاری کنگره ۱۲ هزار شهید نیز اقدام فاخر فرهنگی دیگری است که اهتمام جدی همه ادارات در این راستا ضروری است.

در ادامه این جلسه دستگاه‌های استان به بیان اقدامات انجام یافته در راستای ایجاد و تقویت زیرساخت‌های مربوط در یادمانها برای میزبانی زائران پرداختند.

با مساعدت و موافقت استاندار آذربایجان‌غربی مقرر شد به زودی ۱۰۰ میلیاردریال نیز برای تقویت زیرساختهای مرتبط در اختیار دستگاه مربوطه قرار گیرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha