معاون استاندار فارس: تفویض اختیار به استان‌ها مطالبه بخش تولید است

شیراز-ایرنا-معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس گفت:تفویض اختیارات بیشتر و مؤثرتر به استان‌ها یکی از اساسی‌ترین مطالبات بخش‌های اقتصادی است که ماحصل آن،تسهیلگری در فضای کسب و کار خواهد بود.

به گزارش شامگاه یکشنبه ایرنا از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری فارس، حسن شیخ‌نیا در نشست بررسی مشکلات صنایع با اشاره به اینکه ادبیات جدیدی را در حوزه اقتصادی استان در پیش گرفته ایم، گفت: برای پیشبرد اهداف عالیه و تحقق شعار سال، سه رویکرد بنیادین را در برنامه کاری داریم.

معاون استاندار فارس: تفویض اختیار به استان‌ها مطالبه بخش تولید است

معاون استاندار نخستین رویکرد را اصلاح فرآیندهای داخلی در دستگاه‌های اجرایی استانی با هدف‌گذاری رفع دغدغه‌های به حق فعالین اقتصادی برشمرد و اضافه کرد: امنیت و آرامش امروز جامعه را باید در بخش تولید و اقتصاد کشور جستجو کرد به طوری که اگر سفره‌های مردم پررنگ شود و سهم آن کم نشود می توانیم به دنبال امنیت باشیم.

شیخ‌نیا ادامه داد: در این رویکرد است که آنچه در داخل استان قابل تصمیم‌گیری است را از طریق تغییر و اصلاح رویکردها، همراهی و همدلی محقق کنیم؛ برنامه داریم در این بخش از حداکثر ظرفیت‌ها استفاه کنیم.

وی اضافه کرد: رویکرد استاندار فارس حمایت از این ایده و رویکرد است و برای اصلاح و تغییر رویه‌ها، کارگروهی از فعالین اقتصادی تشکیل داده‌ایم و بنا داریم با شناسایی عارضه‌ها و اتخاذ تصمیمات مناسب کمک کنیم که این اصلاح رویکردها را در استان شاهد باشیم.

وی عنوان کرد: در همین دوره کوتاه با همراهی‌های انجام گرفته و تصمیمات اتخاذ شده بخشی از نیازهای فعالین اقتصادی و ذی نفعان تأمین شده است و این مسیر قطعاً استمرار خواهد داشت.

شیخ نیا با بیان اینکه رویکرد بنیادین دوم تقویت تعاملات ملی برای تسریع در اتخاذ تصمیم، چابک‌سازی، هم‌افزایی بیشتر دستگاه‌های استانی و ملی و نیز اخذ تفویض اختیار برای تسریع در تصمیم‌گیری است، گفت: در این رویکرد جدید نیاز داریم با توجه به امکانات بسیار خوبی که در فضای استانی و ملی داریم، این هم‌افزایی را در جهت سرمایه‌گذاری، تخصیص منابع، اخذ تفویض اختیارات بیشتر بکار گیریم.

وی یادآور شد: درصدد هستیم با دعوت از مدیران ملی و حضور آنها در پروژه‌های استان و فعالیت‌های اقتصادی، نگرش و تصمیم‌گیری در این حوزه را شتاب بیشتری ببخشیم و در همین دوره کوتاه هم با دعوت از مدیران دستگاه‌های ملی، معاونین وزارتخانه‌ها و نهادهای ملی، تصمیمات بسیار خوبی اتخاذ و نتایج ملموسی را شاهد هستیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس گفت: رویکرد سوم این است که برای توسعه و شتاب بیشتر به بخش اقتصاد استان با توجه به وجود واحدهای بزرگ و ملی که نتایج بسیار خوبی در اقتصاد ملی دارند، ممکن است در بعضی موارد، نیاز به اصلاح قوانین و مقررات، اصلاح رویه‌ها و موضوعاتی از این دست داشته باشیم .

وی ادامه داد: با همکاری نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی که در کمیسیون‌های مهم عضو هستند برای این حوزه هم برنامه هایی داریم و بدون شک با هم‌افزایی و تلاش بیشتر در آینده‌ای نزدیک شاهد رُشد و شتاب همه جانبه در استان خواهیم بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha