انتقاد مسکو از جمهوری چک به دلیل بی‌اعتنایی به نشست شورای امنیت درباره گلوله‌باران بلگورود

تهران- ایرنا- ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه با اشاره به اینکه نماینده جمهوری چک در سازمان ملل اعلام کرده است که از حضور در نشست شورای امنیت درباره گلوله‌باران بلگورود خودداری خواهد کرد از این کشور به دلیل بی‌اعتنایی به قوانین بین‌المللی و امتناع از حضور در نشست شورای امنیت انتقاد کرد.

به گزارش یکشنبه شب ایرنا به نقل از خبرگزاری تاس، زاخارووا در کانال تلگرامی خود با اشاره به سخنان یان لیپاوسکی وزیر خارجه چک که پیشتر گفته بود ما به خاطر احضار شدن از سوی روسیه در جایی حاضر نخواهیم شد، تاکید کرد: فکر نمی‌کردم وزارت خارجه جمهوری چک آنقدر بی‌کفایت باشد که نداند شورای امنیت سازمان ملل چگونه تشکیل شده و سازوکار آن چگونه است.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه تصریح کرد: شورای امنیت سازمان ملل یک سازمان چند جانبه جهانی است که هنوز هم مطابق با قوانین بین‌المللی کار می‌کند.

به نوشته خبرگزاری تاس، شهر بلگورود و مناطق اطراف آن به تازگی از سوی اوکراین گلوله‌باران شد و ارتش این کشور در آخرین حمله خود به این شهر از سیستم‌های موشک‌انداز چندگانه ساخت جمهوری چک استفاده کرد.

پس از این حملات بود که روسیه خواستار تشکیل جلسه شورای امنیت سازمان ملل با حضور نماینده دائم جمهوری چک شده بود تا وی در خصوص ارسال تسلیحات از سوی پراگ به کی‌یف توضیح دهد اما نماینده دائم جمهوری چک در سازمان ملل اعلام کرد که در این جلسه شرکت نخواهد کرد.

به گزارش ایرنا، دیمیتری پولیانسکی معاون اول نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در پی حمله اوکراین به شهر بلگورود، خواستار تشکیل جلسه اضطراری شورای امنیت سازمان ملل شد.

پولیسانسکی گفت: ما همچنین از نماینده دائم جمهوری چک در سازمان ملل درخواست کرده‌ایم برای توضیح کمک‌های تسلیحاتی کشورش به اوکراین که برای کشتن غیرنظامیان استفاده شده است, در این جلسه حضور داشته باشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha