مشاور رئیس جمهور سابق اوکراین: زلنسکی ناتوانی و بی‌کفایتی خود را اثبات کرد

​​​​​​​تهران- ایرنا- اولگ ساسکین مشاور لئونید کوچما رئیس‌جمهور سابق اوکراین با بیان اینکه رئیس جمهور این کشور باید به تصرف مارینکا از سوی روسیه واکنش نشان دهد، تاکید کرد: ولودیمیر زلنسکی ناتوانی و بی‌کفایتی کامل خود را اثبات کرده است.

به گزارش بامداد دوشنبه ایرنا به نقل از اسپوتنیک، ساسکین در شبکه‌های اجتماعی اظهار کرد: مارینکا به عنوان منطقه‌ای پرجمعیت و یک نقطه دفاعی استراتژیک از دست رفت؛ آیا زلنسکی و رستم اومروف وزیر دفاع به عنوان کسانی که مسئولیت این شکست بر عهده آنهاست، نمی‌خواهند در این رابطه هیچ اظهار نظری کنند؟

ساسکین با یادآوری اینکه زلنسکی قول داده بود که آرتیوموفسک (باخموت) و دیگر شهرهای تصرف شده را آزاد کند، تاکید کرد: نیروهای اوکراینی در نتیجه رهبری زلنسکی، قلمروهای بیشتری را از دست دادند.

وی با اشاره به اینکه ارتش اوکراین تا پایان سال گذشته میلادی نتوانست هیچ نتیجه مثبتی به دست آورد، تاکید کرد: زلنسکی شکست خورد و اکنون ناتوانی و بی‌کفایتی کامل خود را به همه اثبات کرده است.

ساسکین افزود: متأسفانه این ناتوانی و بی‌کفایتی در حالی است که زلنسکی در حال حاضر بر خلاف قانون اساسی اوکراین، همچنان قدرت را در این کشور در اختیار دارد.

به گزارش ایرنا، رئیس جمهور روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تبدیل شد.

آمریکا و کشورهای غربی در پاسخ به این اقدام روسیه، تاکنون تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو اعمال و میلیاردها دلار تسلیحات و تجهیزات نظامی به کی‌یف ارسال کرده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha