۱۱ دی ۱۴۰۲، ۸:۳۵
کد خبرنگار: 1160
کد خبر: 85339567
T T
۹ نفر

برچسب‌ها

۲۰ هزار نونهال در مدارس فوتبال گیلان فعالیت دارند

رشت - ایرنا - مسئول مدارس هیات فوتبال گیلان گفت: حدود ۲۰ هزار نونهال در مدارس فوتبال این استان در حال آموزش و فعالیت هستند.

سیدامیر فرحسینی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این نونهالان در ۱۳۴ مدرسه فوتبال دارای مجوز در سراسر استان گیلان و زیرنظر مربیان مجرب آموزش‌های لازم را فرا می‌گیرند.

وی افزود: البته شهرستان رشت با داشتن ۳۰ مدرسه فوتبال دارای مجوز، بیشترین تعداد این مدارس را داراست؛ شهرستان‌های رودسر و تالش در رتبه‌های بعدی قرار دارند و از لحاظ تعداد نونهالان حاضر در مدارس فوتبال هم، شهرستان رشت با بیش از ۲ هزار و ۲۲۰ نونهال رتبه نخست را در گیلان دارد.

وی ادامه داد: شهرستان لنگرود با هزار و ۷۷۰ نونهال و همچنین شهرستان لاهیجان با داشتن هزار و ۴۴۸ نونهال پس از شهرستان رشت در رتبه‌های دوم و سوم بیشترین تعداد فوتبالیست قرار دارند.

مسئول مدارس هیات فوتبال گیلان اضافه کرد: البته این تعداد نونهال فقط در مدارس فوتبال دارای مجوز فعالیت می‌کنند؛ در برخی از این مدارس، پیشکسوتان معروف فوتبال گیلان نیز حضور دارند که تجربیات خود را در اختیار نونهالان قرار می دهند.

فرحسینی بیان کرد: این در حالی است که برخی از مدارس فوتبال مجوز ندارند؛ هیات فوتبال گیلان با این مدارس و همچنین با مدارس فوتبال دارای مجوزی که استانداردهای مناسب را برای آموزش نداشته باشند، برخورد می کند تا مجوز مربوطه را کسب و استانداردهای لازم را فراهم کنند.

وی به تشکیل تیم‌های فوتبال پایه گیلان نیز اشاره و خاطرنشان کرد: جشنواره مدارس فوتبال گیلان نیز در سه مرحله برگزار شد که در نهایت ۳۰ بازیکن برتر از بین ۲۰ هزار نونهالی که در مدارس فوتبال این استان حضور دارند انتخاب و به عضویت تیم‌های فوتبال زیر ۱۰ سال و زیر ۱۲ سال گیلان درآمدند.

وی در خاتمه گفت: همچنین قرار است که روز پنجشنبه هفته جاری ۱۴ دی ماه طی مراسمی با حضور مسئولان ورزش و مسئولان هیات فوتبال استان گیلان از ۳۰ بازیکن برتر مدارس فوتبال گیلان تجلیل شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha