امسال ۷۴۷ مورد آتش سوزی در ارومیه مهار شد/ ۱۶۳ فقره مربوط به منازل

ارومیه- ایرنا- رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ارومیه گفت: ۷۴۷ مورد آتش سوزی طی ۹ ماهه امسال در نقاط مختلف شهر با استفاده از ظرفیت ۱۰ ایستگاه فعال این نهاد مهار شده که بیشترین مورد به اطفای حریق مراتع و باغ ها اختصاص داشته است.

حسین سربازرشید روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به این آمار، روزانه به طور میانگین نزدیک به سه مورد آتش سوزی در شهر ارومیه رخ داده است.

وی اضافه کرد: از این تعداد، ۱۷۶ مورد مربوط به آتش سوزی مراتع و باغ ها، ۱۶۳ مورد آتش سوزی منازل، ۱۱۰ مورد وسایل نقلیه، ۸۲ فقره در ارتباط با مراکز تجاری به ویژه انبارها، ۴۶ فقره هم مربوط به علوفه دامی و مابقی هم مربوط به سایر موارد بوده است.

وی با اشاره به انجام یک هزار و ۴۳۰ عملیات طی ۹ ماهه امسال در ارومیه ادامه داد: از این تعداد، بیش از ۵۲ درصد به اطفای حریق در نقاط مختلف شهر اختصاص داده و ۴۸ درصد نیز مربوط به امداد و نجات بوده است.

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ارومیه از زنده گیری ۶۹ مار در عملیات های نجات طی سال جاری در این شهر خبر داد و اظهار کرد: همچنین در این مدت، ۳۳۶ مورد امداد رسانی در آسانسور و ۱۴۱ مورد امداد در تصادف های خودرویی و نیاز به رهاسازی و همچنین ۳۶ مورد واژگونی خودرو انجام شده است.

سربازرشید گفت: در سال جاری همچنین هفت مورد نجات شهروندان به علت سقوط در چاه امدادرسانی شده است.

به گزارش ایرنا، آتش نشانی ارومیه دارای ۱۰ ایستگاه در سطح حدود ۱۱ هزار هکتاری شهر است که علاوه بر شهر، به حومه مرکز استان نیز خدمات امدادی ارائه می دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha