به گزارش ایرنا از وزارت آموزش و پرورش، در بخشی از این نامه که به امضای ۱۲ تشکل اصلی فرهنگیان کشور رسیده، آمده است: رتبهبندی در معنابخشی به فعالیت تخصصی و حرفهای معلمان و افزایش بهرهوری مدرسه تاثیر بسزایی دارد و با اینکه در برنامه ششم توسعه به دولت قبل تکلیف شده بود اما با اولویت قائل نشدن به آموزش و پرورش و پس از سالها توقف، سرانجام در دولت سیزدهم و با عملی شدن وعده رئیس جمهور به فرهنگیان به اجرا درآمد و سهم مناسبی از بودجه کشور نیز به این امر مهم تخصیص داده شد. درود خدا و دعای خیر هزاران معلم فرزانه نثار رئیس جمهور که با حمایت و پیگیری مجدانه موجبات عملیاتی شدن این هدف از طریق اجرای نظام رتبهبندی فرهنگیان را فراهم آورد و یکی دیگر از برنامههای راهبردی نظام را با همتی انقلابی، عملیاتی کرد. با اجرای رتبهبندی در مجموع انگیزههای اجتماعی و فرهنگی هزاران معلم دل سوخته ارتقا یافت و حضور آنان در کلاسهای درس جلوهای دیگر به خود گرفت.
در بخش دیگر این نامه خطاب به آیتالله رئیسی تصریح شده است: اعضای تشکلهای فرهنگیان بر خود لازم میبینند از حضرتعالی به واسطه حمایت جانانه از اجرای رتبه بندی و تامین و تخصیص منابع مالی آن با وجود مشکلات اقتصادی کشور در وضعیت تحریمهای ظالمانه تشکر و تقدیر کرده و از عزیزانی که در دولت و مجلس برای اجرای این طرح ارزشمند مساعدت داشته خصوصا وزرای آموزش و پرورش دولت سیزدهم و مدیران ستادی و استانی و هیئتهای ممیزی قدردانی میکنیم و از اهتمام وزیر فرهیخته آموزش و پرورش در فرایند رسیدگی دقیق به اعتراض تعداد زیادی از معلمان و اعمال نتایج آن سپاسگزاریم.
در این نامه یادآوری شده است: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مبتنی بر فلسفه و آموزههای تعلیم و تربیت اسلامی در مراحل پژوهشی و کارشناسی در مراجع سیاستگذاری تدوین شد و در سال ۱۳۹۰ به تصویب رسید و به دولت وقت برای اجرا ابلاغ شد و رهبر معظم انقلاب بر اجرای آن بارها تاکید کردند تا شاکله و هویت کودکان و نوجوانان این کشور با ساختار فطرت الهی، تکوین تعالی یابد و با ایمان و عمل صالح، زندگی را معنا ببخشند و مدرسه با بهره گرفتن از معلمان فرهیخته و با انگیزه و تعامل نهاد خانواده و حمایت دولت و سایر نهادها زمینه رشد فطری آنها را فراهم کند.
در بخش دیگر این نامه آمده است: سند تحول بنیادین بر ارتقای مقام و منزلت معلم که عنصر اصلی تربیت است، تاکید دارد و همگان اذعان دارند که در این میدان بزرگ تربیتی، معلمان رکن رکین آن بوده که با تلاش مجاهدانه و مخلصانه نقش آفرینی میکنند و لازم است مسائل مربوط به رشد و ارتقای جایگاه این قشر فرهیخته با جدیت تمام پیگیری شود.
این نامه میافزاید: بدیهی است استمرار ساز و کار دقیق اجرای رتبهبندی پس از رفع برخی کاستی ها و اصلاح آییننامه و استقرار کامل آن در نظام تعلیم و تربیت جمهوری اسلامی میتواند تحولی اساسی در کیفیت خروجی آموزش و پرورش ایجاد کند.
براساس این گزارش، تشکلهای فرهنگیان شامل جمعیت اسلامی فرهنگیان، جامعه اسلامی فرهنگیان، کانون تربیت اسلامی، جمعیت فرهنگیان جوان، کنگره معلمان انقلاب اسلامی، جمعیت فرهنگیان جهادی، کانون مدارس اسلامی، کانون فرهنگیان شاهد و ایثارگر، شبکه معلمان ایران، انجمن دانش آموختگان دانشگاه فرهنگیان، جمعیت معلمان و فرهیختگان ایران اسلامی و گروه معلمین فکور است.
نظر شما