تشکیل ۱۲۱ فقره پرونده تخریب و تصرف اراضی ملی البرز در مراجع قضایی

کرج - ایرنا - فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز اعلام کرد: ۱۲۱ فقره پرونده قضایی طی سال جاری برای عوامل تخریب و تصرف اراضی ملی دراین استان تشکیل شده است.

سرهنگ «سید محمد حسینی» روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: امسال با تلاش ماموران یگان حفاظت این استان در اجرای ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره برداری از اراضی ملی از تصرف ۹۸.۳ هکتار از اراضی ملی و مرتعی البرز جلوگیری شد.

وی با بیان اینکه بیشترین پرونده تخلف در شهرستان چهارباغ برای ۴۷.۸ هکتار از این اراضی تشکیل شده است، اظهار کرد: در اجرای تبصره یک ماده ۵۵ این قانون (جلوگیری از تصرفات مشهود) ۵۷ فقره جلوگیری و رفع تجاوز به اراضی ملی به میزان ۱۱.۴ هکتار انجام شده است.

حسینی بیشترین میزان اجرای این تبصره را در شهرستان ساوجبلاغ با ۳.۶ هکتار برشمرد و گفت: همچنین در این مدت ۴۲ فقره اجرای احکام قضایی برای رفع تصرف اراضی ملی انجام شده که در اثر آن برای ۸۳.۷ هکتار از اراضی ملی حکم خلع ید و قلع و قمع اجرا شد.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز بیشترین اجرای حکم قضایی را در شهرستان اشتهارد با قلع و قمع ۱۶.۹ هکتار از اراضی تصرف شده عنوان کرد.

استان البرز دارای ۴۵۰ هزار هکتار اراضی ملی و دولتی است که ۳۷۰ هزار هکتار آن را عرصه های مرتعی، ۱۵ هزار هکتار عرصه های جنگلی و ۵۴ هزار هکتار را عرصه های بیابانی تشکیل می دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha