تقویت «بازداندگی گسترده» در سال 2024؛ سیاست مهم کره‌جنوبی در برابر پیونگ‌یانگ

تهران - ایرنا - رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی امروز دوشنبه گفت: این کشور به همراه آمریکا سامانه «بازدارندگی گسترده» خود را در نیمه اول سال ۲۰۲۴ تقویت خواهند کرد تا تهدیدات هسته ای و موشکی کره شمالی را کاملا متوقف کنند.

یون سوک یول رئیس جمهوری کره جنوبی این اظهارات را در سخنرانی روز سال نو بیان کرد و بر تعهد خود برای ایجاد «صلح واقعی و پایدار» با استفاده از قدرت تاکید کرد.

وی در دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی گفت: تا پایان نیمه اول سال جاری میلادی(تیر ۱۴۰۳)، سامانه بازدارندگی پیشرفته کره جنوبی-آمریکا را تکمیل خواهیم کرد تا اساساً از هرگونه تهدید هسته‌ای و موشکی کره شمالی جلوگیری کنیم. امنیت بالا زیربنای فعالیت‌های اقتصادی آزاد خواهد بود. این مسئله به مردم این امکان را می دهد که بدون ترس زندگی روزمره خود را پیش ببرند.

بازدارندگی گسترده به تعهد آمریکا برای دفاع از یک کشور متحد با بکارگیری تمام قابلیت‌های نظامی خود، از جمله تسلیحات هسته‌ای، برمی‌گردد.

در دولت یون سوک یول، سئول و واشنگتن همکاری خود را در زمینه برنامه ریزی و عملیات‌های هسته‌ای افزایش داده اند تا با تهدیدات هسته‌ای و موشکی فزاینده کره شمالی بهتر مقابله کنند.

در جریان دومین نشست گروه مشورتی هسته‌ای کره جنوبی و آمریکا در ماه دسامبر(آذر-دی)، دو طرف توافق کردند که تا اواسط سال ۲۰۲۴ مجموعه‌ای از دستورالعمل‌ها را برای ایجاد راهبرد مشترک هسته‌ای طراحی کنند.

کره شمالی چند روز بعد از این نشست یک موشک بالستیک قاره پیما را آزمایش کرد و کیم جونگ اون گفت این پرتاب نشان می‌دهد که او «درصورتی که واشنگتن تصمیم اشتباهی بگیرد» چه گزینه ای را انتخاب می کند.

رئیس جمهوری کره جنوبی بیشتر سخنرانی خود را به مسائل اقتصادی اختصاص داد و گفت که سال گذشته میلادی برای بسیاری از شهروندان سخت بود زیرا نرخ های بالای بهره، تورم زیاد و قیمت بالای نفت مانع از بهبود وضعیت اقتصادی این کشور شدند.

یون سوک یول افزود: امسال، سالی خواهد بود که به زندگی روزمره شما انرژی می‌بخشد. گرمای دستاوردها و بهبود اقتصادی به سرتاسر جامعه ما خواهد رسید.

وی به ویژه قول داد ساختمان سازی شهری را افزایش دهد تا مردم مجبور نباشند برای یافتن خانه جدید به حومه شهر نقل مکان کنند.

او گفت: پروژه‌های توسعه مجدد و بازسازی را با بازنگری رویه‌های آنها از پایه، ‌تسریع خواهیم کرد. همچنین ساخت و ساز واحدهای کوچک مناسب خانوارهای یک یا دو نفره را افزایش خواهیم داد.

یون سوک یول همچنین وعده داد که به تلاش‌های خود برای مقررات زدایی ادامه دهد تا سرمایه گذاری بیشتر شود و از صنایع پیشرفته برای تشویق خلاقیت و نوآوری تجاری کاملا حمایت کند.

او بار دیگر بر تعهد خود نسبت به حذف «اتحادیه‌های دارای منافع شخصی» که منشا فساد میان مقامات دولتی و گروه‌های ذینفع مختلف هستند و ارائه نتایج در سه حوزه اصلاحی مهم یعنی کار، آموزش و پرورش و بازنشستگی، تاکید کرد.

او گفت: اصلاحات کار با حاکمیت قانون در روابط کار و مدیریت آغاز می شود. جنبش‌های کارگری که تابع قانون هستند را کاملاً پشتیبانی می‌کنیم. اما با فعالیت‌های غیرقانونی، چه ناشی از اتحادیه‌های کارگری باشند چه مدیریت، به شدت برخورد می‌کنیم.

یون سوک یول همچنین به فوریت رسیدگی به نرخ پایین فرزندآوری دراین کشور اشاره کرد.

وی گفت: زمان زیادی نداریم. ما به رویکردی کاملاً متفاوت برای شناخت علل و یافتن راه‌حل این مشکل نیاز داریم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha