نیویورک‌تایمز از اختلافات داخلی در آمریکا برای مقابله با ارتش یمن پرده برداشت

تهران- ایرنا- روزنامه نیویورک تایمز گزارش داد: در حالی‌ که «جو بایدن» رئیس جمهوری آمریکا به دلیل برخی ملاحظات سیاسی و نظامی از مقابله مستقیم با نیروهای مسلح یمن پرهیز می‌کند، ‌پنتاگون در تلاش است تا کاخ سفید را برای اجرای عملیات نظامی علیه ارتش یمن در دریای سرخ تحت فشار قرار دهد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، این روزنامه آمریکایی افزود: مقامات نظامی ایالات متحده طرح‌هایی را برای حمله به پایگاه‌های موشکی و پهپادی در یمن آماده کرده اند، اما دولت بایدن در استفاده از آنها تردید دارد.

نیروهای آمریکایی به سایت‌های پرتاب موشک و هواپیماهای بدون سرنشین در سوریه و عراق حمله کرده است، اما به نظر می رسد رئیس جمهوری ایالات متحده به حملات مشابه علیه پایگاه‌های نیروهای ارتش یمن تمایلی ندارد.

نیویورک تایمز می نویسد: یکی از مهمترین دلایل امتناع دولت آمریکا از حمله مستقیم به نیروهای مسلح یمنی این است که چنین اقداماتی آتش‌بس ضعیف بین یمن و عربستان سعودی را به خطر می اندازد. این در حالی است که سعودی‌ها دیگر مایل به ادامه جنگ پرهزینه و بی نتیجه خود علیه یمن نیستند.

مقامات پنتاگون برای حمله به پایگاه‌های موشکی و پهپادی در یمن و برخی از تأسیسات نیروی مسلح این کشور برنامه ریزی کرده اند. با این حال کاخ سفید نگرانی های جدی در مورد گسترش جنگ در منطقه دارد و می گوید که در حال حاضر اقدام جدی نمی کند.

دولت آمریکا در شرایط کنونی گردآوری نیروی دریایی بین‌المللی در دریای سرخ را بهترین راه برای منزوی کردن ارتش یمن می داند و ادعا می کند از این طریق می تواند تهدیدات یمنی‌ها را کاهش دهد.

این در حالی است که تحلیلگران سیاسی یمن، این تلاش آمریکا را بی‌اثر دانسته و تاکید کرده اند تا زمانی که رژیم اسرائیل حملات خود به غزه را متوقف نکند، حملات به کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ ادامه خواهند داد.

به گزارش ایرنا، ارتش یمن طی هفته‌های گذشته در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه چند کشتی صهیونیستی یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب هدف قرار داده است.

نیروهای ارتش یمنی متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم اسرائیل حملات خود به غزه را متوقف نکند، حملات به کشتی‌های این رژیم یا کشتی های عازم سرزمین های اشغالی را در دریای سرخ ادامه خواهد داد.

آمریکا مدعی است که ائتلافی دریایی برای مقابله با عملیات ارتش یمن در دریایی سرخ ایجاد کرده است اما فرانسه، اسپانیا و ایتالیا با تائید خروج خود از این ائتلاف، از تحویل کشتی‌های جنگی خود به فرماندهی ایالات متحده خودداری کرده‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha