۳۶۰ متخلف زیست‌محیطی در چهارمحال و بختیاری به مراجع قضایی معرفی شدند

شهرکرد-ایرنا- مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون ۳۶۰ متخلف زیست محیطی در استان شناسایی و به مراجع قضایی معرفی شدند.

سعید یوسف‌پور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به افزایش چشمگیر ضریب حفاظتی مناطق زیرپوشش محیط‌زیست استان و تلاش شبانه‌روزی محیط‌بانان، افزود: در سالجاری ۲۹۰ پرونده تخلف زیست‌محیطی در استان صورت‌جلسه و به مراجع قضایی استان معرفی شد که این تعداد در مدت مشابه سال‌ گذشته ۲۷۴ پرونده تخلف زیست محیطی با تعداد ۳۶۴ نفر متخلف بود.

وی اظهار داشت: پرونده تخلف تشکیل شده در بخش‌های شکار ، صید غیرمجاز ، ایجاد آلودگی و تخریب محیط‌زیست بوده است.

یوسف‌پور به افزایش ۴۵ درصدی کشفیات سلاح و ۱۱ درصدی ادوات شکار و صید در سالجاری نسبت به مدت مشابه اشاره کرد و گفت: در سالجاری ۶۱ قبضه سلاح و در بخش ادوات شکار و صید نیز ۸۲۷ مورد کشف و ضبط شد.

وی افزود: در بخش ضرر و زیان وصول شده نیز بیش از ۲.۵ برابر رشد نسبت به مدت مشابه سال گذشته وجود داشت که رشد شاخص‌ها و افزایش این آمارهای نشان از تلاش شبانه‌روزی همکاران اجرایی در این استان است.

وی با اشاره به اهمیت حفظ و حراست از محیط‌زیست، از دوستداران محیط‌زیست خواست هرگونه تخلفات زیست‌محیطی را به سامانه ارتباطات مردمی ۱۵۴۰ گزارش دهند.

به گزارش ایرنا، ۱۵ درصد مساحت چهارمحال و بختیاری جز مناطق چهارگانه و شکار ممنوع زیر نظر مدیریت حفاظت محیط زیست قرار دارد و علاوه بر آن ذخیره‌گاه جهانی زیست‌کره تنگ صیاد سبزکوه با داشتن یک سوم مساحت استان را در برگرفته است.

در استان ۹ منطقه تحت مدیریت حفاظت محیط زیست که شامل ۶ منطقه حفاظت شده، یک اثر طبیعی ملی، یک پناهگاه حیات وحش و یک پارک ملی است

منطقه حفاظت شده شیدا، هلن، قیصری، سبزکوه و پارک ملی و منطقه حفاظت شده تنگ صیاد، منطقه شکار ممنوع خدا آفرید، و پناهگاه حیات وحش بازفت و اثر طبیعی ملی لاله واژگون و تالاب‌ها، از جمله مناطق تحت مدیریت اداره کل محیط زیست چهارمحال و بختیاری است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha