عضو شورای شهر: برخی دستگاه‌ها در ساماندهی معتادان متجاهر همدان همراهی لازم را ندارند

همدان-ایرنا- رییس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان با انتقاد از کم توجهی دستگاه‌های اجرایی مرتبط با ساماندهی معتادان متجاهر،گفت: شهرداری در این طرح تنهاست و همکاری لازم از سوی بعضی دستگاه های مرتبط صورت نمی‌گیرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، علی نظری روز دوشنبه در نشست کمیسیون خدمات شهری، زیست محیطی و بهداشت شورای اسلامی شهر همدان افزود: ساماندهی و جمع آوری متکدیان، کودکان کار و معتادان متجاهر تنها وظیفه مدیریت شهری نیست اما متاسفانه شهرداری به تنهایی وظیفه نهادهای دیگر را انجام می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه با وجود تمام تلاش‌ها، شاهد استمرار حضور معتادان متجاهر در نقاط مختلف شهر همدان هستیم،بیان کرد: علیرغم اقدامات انجام شده، روزانه شاهد افزایش تعداد حضور معتادان متجاهر در شهر هستیم که متاسفانه به دلیل نبود مدیریت یکپارچه و واحد شهری بحث ساماندهی این افراد به معضلی جدی برای مدیریت شهری تبدیل شده است.

نظری با انتقاد از اینکه جمع آوری و ساماندهی آسیب دیدگان اجتماعی، کودکان کار، متکدیان و معتادان متجاهر وظیفه نیروی انتظامی و سازمان بهزیستی با مشارکت شهرداری است،اظهار کرد: متاسفانه ضعف عملکرد در این بخش آشکار است.

وی ادامه داد: در قانون برای ساماندهی معتادان متجاهر صراحتا اعلام شده است که؛ از طریق وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی (سازمان بهزیستی) و با همکاری شهرداری‌ها نسبت به بهره‌برداری و تکمیل مراکز نگهداری،درمان و کاهش آسیب معتادان متجاهر و بی‌خانمان و راه‌اندازی مراکز جامع توانمندسازی و صیانت اجتماعی برای معتادان بهبود یافته در استان‌ها با رعایت احکام ماده ۷۷ این قانون اقدام شود.

رییس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه در بودجه سال جاری شهرداری حدود ۱۷ میلیارد ریال برای ساماندهی معتادین متجاهر تخصیص یافت، خاطرنشان کرد: مدیریت شهری در این حوزه به تنهایی هزینه می‌کند ضمن اینکه مکانی را برای ساماندهی معتادان به عنوان (گرمخانه) از سال‌ها قبل ایجاد کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha