ارتفاع موج در دریای خزر به ۲ متر می‌رسد

۱۱ دی ۱۴۰۲، ۱۳:۱۵
کد خبر: 85340025
ارتفاع موج در دریای خزر به ۲ متر می‌رسد

ساری - ایرنا - هواشناسی مازندران با اعلام وضعیت هشدار سطح زرد، هرگونه فعالیت دریایی در این استان را از صبح امروز دوشنبه تا صبح فردا سه شنبه، ناامن اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، هواشناسی مازندران اعلام کرد که با شمالی شدن جریان هوا، دریای خزر از صبح امروز دوشنبه با وزش باد به نسبت شدید و گاهی شدید مواج و برای فعالیت های دریایی ناامن می‌شود.

طبق این پیش بینی، سامانه ناپایدار جوی مناطق ساحلی و دور از ساحل را تحت تاثیر قرار می‌دهد و بیشینه سرعت وزش باد در مناطق نزدیک ساحل تا ۱۲ و در فراساحل نیز تا ۱۴ متر بر پیش‌بینی شده است که این امر باعث شکل‌گیری امواج ۲ متری خواهد شد.

هواشناسی مازندران هشدار داد که این وضعیت جوی دریایی علاوه بر غرق شدن قایق ها، احتمال غرق شدن شناورهای صیادی را نیز به همراه خواهد داشت.

در این اخطاریه، علاوه بر توصیه به خودداری از انجام فعالیت های بندری، هرگونه فعالیت صیادی، قایقرانی و گردشگری در طی این مدت ممنوع اعلام شده است.

مازندران حدود ۴۴۰ کیلومتر از سواحل جنوبی دریای خزر را در اختیار دارد که بیشترین میزان در میان سه استان شمالی است.

براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه های پیـش یابـی هواشناسـی، وضعیت جوی امروز مازندران نیمه ابری تا ابری، در مناطق ساحلی تا دامنه ها با احتمال بارش خفیف و پراکنده باران، روز سه‌شنبه صاف تا نیمه ابری و روز چهارشنبه نیز صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش نسبی دما و از شب با افزایش ابر، رگبار پراکنده باران و وزش باد پیش بینی شده است.

آسمان مازندران در روز پنجشنبه صاف تا نیمه ابری و در آخرین روز هفته جمعه نیز صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش نسبی دما و از شب با افزایش ابر، وزش باد به نسبت شدید و در نیمه غربی استان با بارش پراکنده باران همراه خواهد بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha