پایان ماجراجویی رانندگان با سرعت ۱۶۰ کیلومتر و کشف ۲۵ تن چوب قاچاق در سمنان

سمنان - ایرنا - رانندگان ماجراجو با سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت در جاده‌های شرق استان متوقف و ماموران طی عملیات‌های مختلف موفق به کشف ۲۵ تن چوب تاغ قاچاق شدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، رییس پلیس راه استان سمنان روز دوشنبه به رسانه ها اعلام کرد: طی پایش و رصد تیم گشتی پلیس بزرگراه پلیس راه استان در محور مواصلاتی سبزوار به میامی ۲ خودرو که با سرعت بیش از ۱۶۰ کیلومتر در ساعت در حال رانندگی مخاطره‌آمیز و حادثه‌آفرین بودند، به محض ورود به حوزه سرزمینی استان سمنان شناسایی و متوقف شدند.

سرهنگ موسی بزرگی بیان کرد: برخی رانندگان ماجراجو جاده را با پیست مسابقات اتومبیل‌رانی و سرعت اشتباه می‌گیرند و با رانندگی خطرآفرین، جان خود و دیگر کاربران جاده را به خطر می‌اندازند.

وی تاکید کرد: تیم‌های گشتی محسوس و نامحسوس پلیس راه استان در قالب گروه کنترل عملیات ویژه و گشت تلفیقی پایش هوایی به وسیله پهپاد به صورت مستمر در حال رصد و پایش تمام محورهای ارتباطی استان هستند و در صورت مشاهده این دسته از رانندگان، وارد عمل می شوند و خودروی مذکور توقیف شده و راننده خاطی نیز طبق جدول جرائم علاوه بر جریمه نقدی، نمره منفی متناسب دریافت می‌کند.

به گزارش ایرنا، بیش از هشت هزار و ۶۱۲ کیلومتر بزرگراه، آزادراه و جاده اصلی و فرعی و راه روستایی دارد، بیش از ۶۰۰ کیلومتر از مسیر بیش از ۹۰۰ کیلومتری محور تهران- مشهد از استان سمنان عبور می‌کند که به دلیل تردد سالانه بیش از ۱٧ میلیون نفر از جاده های استان سمنان، یکی از محورهای پرترافیک کشور به شمار می رود.

گردنه آهوان در محور سمنان - دامغان، محور آرادان- گرمسار، محور گرمسار- ایوانکی، و محور میامی- سبزوار- عباس آباد، از محورهای پرتصادف استان سمنان است.

گستره جاده های استان سمنان به اندازه جاده‌های ۶ استان کشور است، این استان با ۹۷ هزار و ۴۹۱ کیلومتر مربع به لحاظ وسعت رتبه ششم کشوری را دارد و در هر ۶۰ دقیقه حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ وسیله نقلیه از محورهای ارتباطی استان عبور می کند.

واژگونی در جاده‌های استان سمنان سهم حدود ۶۰ درصدی از حوادث رانندگی در این محور دارد

کشف بیش از ۲۵ تن چوب تاغ قاچاق

رییس پلیس پیشگیری استان سمنان نیز از کشف ۲۵ هزار و ۸۹۰ کیلوگرم چوب قاچاق از نوع تاغ توسط ماموران کلانتری و پاسگاه های استان در پاییز ۱۴۰۲ خبر داد.

سرهنگ حسن رستمیان افزود: ماموران انتظامی کلانتری و پاسگاه ها با انجام طرح های مبارزه با قاچاق کالا و ارز و جلوگیری از تخریب منابع ملی و طبیعی در سه ماهه سوم امسال موفق به کشف ۲۵هزار و۸۹۰ کیلوگرم چوب تاغ شدند.

این مقام انتظامی با اشاره به ضربات جبران ناپذیر قاچاق چوب به منابع ملی و طبیعی کشور خاطرنشان کرد: پلیس برای حفظ و توسعه منابع ملی با اقتدار مقابل متخلفان و سودجویان در این حوزه ایستاده است و شهروندان نیز می‌توانند اخبار و اطلاعات خود در این زمینه را از طریق تماس با مرکز فوریت ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha