۱۱ دی ۱۴۰۲، ۱۴:۵۵
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 85340222
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

۴۴۰ بقعه متبرکه گیلان میزبان جشن‌ میلاد حضرت زهرا (س) هستند

رشت - ایرنا - مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان از برگزاری جشن‌های ویژه ولادت حضرت زهرا (س) همراه با برنامه‌های متنوع شاد و فرهنگی در ۴۴۰ بقعه متبرکه استان خبر داد.

حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل تدینی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: جشن‌های ویژه میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) و روز زن از امشب تا سه شنبه هفته جاری در ۴۴۰ بقعه متبرکه استان گیلان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه ۱۴ مراسم محوری در روز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) در آستان مقدس امامزادگان شاخص در شهرستان‌های مختلف گیلان برگزار می‌شود، اضافه کرد: در این مراسم یک هزار نفر از خدام بانو، خادمان افتخاری و بانوان فعال در مراکز افق بقاع متبرکه تجلیل می‌شوند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با اشاره به همکاری ۲۸۰ مبلغ بومی در جشن‌های ولادت حضرت زهرا (س) خاطر نشان کرد: در خیمه‌های معرفت به همت خادمان مراکز افق برنامه‌های متنوع برای اقشار مختلف به ویژه دختران نوجوان و جوان اجرا می‌شود.

وی به برگزاری ۱۴ خیمه معرفت در بقاع متبرکه شاخص استان گیلان به مناسبت این ایام خبر داد و افزود: ۵۰ ایستگاه صلواتی در بقاع واقع در محورهای مواصلاتی و پرتردد استان برپا خواهد شد و برگزاری نمایشگاه‌های پوستر تروج عفاف و حجاب و آشنایی با سیره حضرت فاطمه زهرا (س) در بقاع شاخص استان گیلان تدارک دیده شده‌است.

حجت الاسلام و المسلمین تدینی با تشریح صفات و ویژگی‌های بارز حضرت فاطمه (س) خاطر نشان کرد: عبادت و معنویت، همسرداری، تربیت فرزند، ولایت مداری و دفاع از اسلام خصایص بارز زندگی پربرکت حضرت زهرا (س) بوده است که همچنان الگویی ماندگار برای بشریت و نسل نو است.

وی اظهار کرد: همچنین به مناسبت سالگرد شهادت سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی برنامه‌های مختلفی در پاسداشت این شخصیت وزین کشور در امام زادگان و بقاع متبرکه استان گیلان برگزار خواهد شد.

استان گیلان دارای افزون بر ۹۴۰ بقعه متبرکه است؛ سیزدهم ماه جاری سالروز ولادت حضرت زهرا (س) روز زن و مادر است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha