۱۱ دی ۱۴۰۲، ۲۱:۵۰
کد خبرنگار: 3092
کد خبر: 85340596
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

غزه ماهیت خشن تمدن غرب را برای جامعه جهانی ترجمه کرد

گرگان-ایرنا-دبیر اتحادیه بین‌المللی امت واحده و کارشناس مسائل فلسطین گفت: ماهیت خشن تمدن غرب توسط رنج و فغان مردم غزه برای جامعه جهانی ترجمه شده و مردم دنیا آتش بس این ظلم را می خواهند.

به گزارش ایرنا، علیرضا کمیلی روز دوشنبه در نشست بررسی حماسه تاریخی مقاومت غزه «طوفان الاقصی» در سالن نگاه تالار فخرالدین اسعد گرگانی اظهار داشت:در هیچ زمانی به این روشنی ماهیت خشن تمدن غربی ترجمه نشده بود و مردم دنیا به صورت آشکار جنایات را می بینند، همه دنیا آتش بس خواسته ولی آمریکایی ها اجازه نمی دهند.

وی افزود:غزه امروز نقطه عطف تاریخ است و فداکاری و ایثار را به جهانیان نشان داده و بی شک یکی از برکات ویژه طوفان الاقصی مفاهیم ذهنی بسیاری از جمله ایثار و جهاد را برای نسل امروز جامعه اسلامی ملموس تر کرد.

وی بیان کرد: بازخوانی و تبیین حماسه جوانان فلسطینی با عنوان عملیات «طوفان الاقصی» و ضربات مرگبار و غیرقابل ترمیم به رژیم صهیونیستی ظرفیت ویژه ای برای نشر و ترویج مجاهدت و ایثار در جامعه امروز است.

کمیلی گفت: جوامعی همچون غزه و یمن با عزت، جهاد و شهادت زندگی می کنند و برای شبکه های معاند غیرقابل تحلیل بوده و بی شک عقل نمی تواند تحلیل کند.

به گزارش ایرنا، گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

این رژیم برای تلافی حملات «طوفان الاقصی»، جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha