۱۲ دی ۱۴۰۲، ۷:۳۰
کد خبرنگار: 3049
کد خبر: 85340647
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تعامل نهادهای موثر، باعث افزایش مخاطبان تئاتر اصفهان شده است

اصفهان – ایرنا – یک کارگردان تئاتر گفت: میزان مخاطبان تئاتر اصفهان در چهار یا پنج سال اخیر به شدت بالا رفته است و این یعنی اینکه نهادهایی چون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، حوزه هنری و شهرداری با یکدیگر به تعامل موثری رسیده اند.

پویان عطایی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: به ضرس قاطع می توان گفت تئاتر اصفهان یکی از بهترین تئاترهای کل کشور در اجراهای عمومی و جشنواره ای ست و با رصد جشنواره‌های مختلف می‌بینید که همیشه چند نماینده از تئاتر اصفهان حضور دارند و همیشه هم جوایز را درو کرده اند.

وی گفت: نهادهایی که در زمینه تئاتر قدم می بردارند، دست به دست هم داده اند که یک اتفاق خوب را برای تئاتر اصفهان رقم بزنند در همین راستا اگر نکته یا نقدی هم از سوی برخی هنرمندان مطرح می شود دلسوزانه است و صرفا برای بهتر شدن جریانِ شکل گرفته است.

این کارگردان با اشاره به افزایش استقبالِ مردم از تئاترِ اصفهان، گفت: وضعیت تئاتر به لحاظ اجرا نسبت به پنج سال گذشته بهتر شده است. گرچه ممکن است به لحاظِ یکسری نکات فنی دچار مشکل باشیم اما این شرایط می تواند با گفت و گو و تعامل بهتر هم بشود.

عطایی تصریح کرد: این گفت و گو باید مستقیم و بی واسطه باشد، گفت و گوهایی که بتواند راهکار عملی ارائه دهد.

این هنرمند افزود: ما گاهی در انتخاب متن‌ها دچار محدودیت هستیم یا گاهی نسبت به انتخاب سوژه سوء برداشت می شود، اما همه این مسائل می تواند با صحبت کردن یا ویرایش قابل حل و اجرا باشد.

وی گفت: اگر روحیه نقدپذیری و گفتمان در بین ما تقویت شود، بسیاری از مشکلاتی که با آن ها درگیر هستیم حل خواهد شد و با تئاتر واقعی که فرهنگ ساز است و موجب ارتقا فرهنگ شهر می‌شود مواجه می شویم.

وی ادامه داد: زمانِ حاضر، زمانِ تعامل و گفت و گوست؛ باید گفت و شنود صورت بگیرد و همدیگر را بشنویم.

عطایی تصریح کرد: باید حرفِ هنرمندان هم شنیده شود و از طرفی ما هم حرف مسوولین را بشنویم. این گفت و گوی دوسویه می‌تواند به بهتر شدن جریان و حیات تئاتر اصفهان کمک کند.

به گزارش ایرنا، اصفهان ۴۰ گروه نمایشی ثبت شده دارد و در تمام سال‌های گذشته تالار هنر متعلق به شهرداری اصفهان محل اجرای بسیاری از اجراهای اهالی تئاتر اصفهان بوده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha