یک‌هزار و ۳۲۰ پرونده تخلف اصناف در مهاباد تشکیل شد

مهاباد - ایرنا - رییس اداره صنعت، معدن و تجارت مهاباد با اشاره به انجام بیش از ۱۳ هزار و ۴۰۰ مورد بازرسی از اصناف در این شهرستان طی ۹ ماهه امسال گفت: در این بازدیدها، یک هزار و ۳۲۰ پرونده تخلف تشکیل شد.

حامد رمضانی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ارزش پرونده های تخلف صنفی تشکیل شده طی سال جاری در مهاباد به ۵۰ میلیارد ریال می رسد.

وی اضافه کرد: احتکار، گران فروشی، درج نکردن قیمت، کم‌فروشی و عرضه خارج از شبکه از جمله مهم‌ترین تخلفات صورت گرفته اصناف مهاباد طی سال جاری بوده است.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت مهاباد اظهار کرد: امسال برای نخستین بار با تشکیل جلسات با اصناف مختلف برای ۲۷ قلم کالای نرخ خدمات تعیین و به اصناف مرتبط اعلام و همچنین پروانه ۱۶ واحد معدنی غیرفعال و ۱۶ واحد خدماتی فاقد مجوز ابطال شده است.

رمضانی ادامه داد: همچنین در قالب گشت‌های مشترک شامل اتاق اصناف، بهداشت و درمان، اداره استاندارد، تعزیرات حکومتی، دامپزشکی، اماکن عمومی به همراه بازرسان این اداره، بازرسی از اصناف انجام شده است.

وی با بیان اینکه طرح بازرسی از اصناف همه روزه در ۲ شیفت کاری اجرا می‌شود، گفت: شهروندان نیز در صورت مشاهده هر گونه تخلف اعم از گران فروشی، درج نکردن قیمت، تخلفات بهداشتی از طریق شماره ۱۲۴ و تلفن ثابت ۴۲۲۲۹۹۷۴ گزارش دهند.

شهرستان ۲۶۰ هزار نفری مهاباد دارای ۱۲ هزار واحد صنفی است؛ اصناف بزرگترین بخش اقتصادی این شهرستان را تشکیل می‌دهند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha