۱۲ دی ۱۴۰۲، ۸:۵۰
کد خبر: 85340775
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

افزون بر ۲ میلیون تن کالا از یزد صادر شد

۱۲ دی ۱۴۰۲، ۸:۵۰
کد خبر: 85340775
افزون بر ۲ میلیون تن کالا از یزد صادر شد

یزد- ایرنا- مدیرکل گمرک استان یزد گفت: ۲ میلیون و ۳۸۱ هزار و ۵۱۱ تن کالا به ارزش ۳۸۴ میلیون و ۴۱۵ هزار و ۶۲۶ دلار امسال از این گمرک به خارج از کشور صادر شده است.

محمدحسین سلمانی، روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان کالا نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزن ۶ درصد کاهش و از نظر ارزش دلاری ۶ درصد افزایش داشته است.

وی تعداد کشور هدف صادراتی در این مدت را ۵۴ کشور ذکر و اظهار کرد: کالاهای صادراتی استان اکثرا به کشورهای همسایه شامل عراق ، امارات متحده عربی ، پاکستان ، افغانستان، عمان و ترکیه ارسال شده است.

وی کاشی و سرامیک ، هیدروکربن های سبک ، اکسیدهای مولیبدن ، میلگرد و پروفیل و شمش فولادی ، نایلون و نایلکس را عمده ترین کالاهای صادراتی استان ذکر کرد.

سلمانی همچنین میزان واردات گمرک استان در این مدت را ۹۲ هزار و ۶۸۶ تن کالا به ارزش ۲۱۸ میلیون و ۹۰۶ هزار و ۴۸۳دلار عنوان کرد که از نظر وزن ۶ درصد کاهش و از حیث ارزش ۹ درصد افزایش داشته است.

وی تعداد کشورهای هدف وارداتی گمرک یزد در این مدت را ۳۳ کشور عنوان کرد و افزود: مواد اولیه و ماشین آلات خط تولید، عمده ترین کالاهای وارداتی استان هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha