معرفی ۹ محصول فناورانه رونمایی‌شده در یازدهمین نمایشگاه «ایران‌ساخت»

تهران- ایرنا- ۹ محصول فناورانه صبح امروز سه‌شنبه با حضور معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور و معاون وزیر نفت در «یازدهمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی و تست آزمون پیشرفته ایران‌ساخت» رونمایی و معرفی شدند.

به گزارش خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا، «یازدهمین نمایشگاه بین المللی تجهیزات و مواد آزمایشگاهی و تست آزمون پیشرفته ایران ساخت» متشکل از ۳۶۶ شرکت فناور به همت معاونت علمی ریاست جمهوری از ۱۲ تا ۱۵ دی ماه جاری به مدت چهار روز و با ارائه ۱۰ هزار و ۵۰۰ محصول نوآورانه در سالن های ۳۱، ۴۰ و ۴۴ نمایشگاه بین المللی میزبان شرکت‌های دانش‌بنیان، فناور، دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی و هیات‌هایی از کشورهای خارجی خواهد بود.

«نفت و پتروشیمی»، «برق»، «الکترونیک و نرم‌افزار»، «عمران و ساختمان»، «مکانیک»، «شیمی و متالورژی»، «کشاورزی و محیط‌زیست»، «فیزیک پایه»، «تجهیزات عمومی آزمایشگاهی»، «مواد آزمایشگاهی»، «مهندسی پزشکی و زیست مواد»، «تجهیزات آزمون صنعتی»، «خدمات کالیبراسیون» و «تجهیزات آموزشی و آزمایشگاهی مدارس» از بخش های مختلف این نمایشگاه فناورانه است.

محصولات رونمایی شده

طیف‌سنج شکست القایی لیزری با کاربرد اندازه‌گیری کمی و کیفی عناصر مواد با استفاده از طیف‌سنجی فروشکست القایی لیزری و استفاده وسیع در شناسایی و اندازه گیری عناصر در معادن، کارخانه‌های سیمان، ذوب فلز و مطالعه آثار تاریخی و مطالعات پزشکی 

کرایوستات (افزودن برش بافت با میکروتوم انجمادی) با کاربرد برش بافت به صورت انجمادی در آزمایشگاه‌های تشخیصی پاتولوژی

طیف سنج فلورسانس پرتو ایکس XRF با کاربرد آنالیز کمّی و کیفی عناصر

کرابوستات ۴ کلوین با کاربرد ایجاد دمای فوق سرد ۴ کلوین جهت ابررسانا و غیره

COD آنالایزر آنلاین به همراه ریجنت‌ها این دستگاه جهت پایش و اندازه ‌گیری آنلاین آلاینده COD یاب در صنایع تصفیه پساب نفت، گاز و پتروشیمی و سایر صنایع به کار می رود. 

چگالی‌سنج رادیو اکتیو (گاما)، با کاربرد اندازه‌گیری سطح یا چکالی مواد داخل مخازن پتروشیمی پالایشگاه صنایع فولاد و کاغذ

حسگر خورشیدی دیجیتال دومحوره از این محصول می توان برای اطلاعات استخراج‌شده در مورد موقعیت خورشید از حسگر خورشیدی به منظور جهت یابی در فرایند کنترل وضعیت ماهواره ها استفاده کرد.

دستگاه تضمین جریان با کاربرد شبیه‌سازی شریان انتقال سیار برای چاه و خطوط انتقال و اندازه‌گیری میزان رسوب ذرات

دستگاه اتوکالیماتور برای اندازه‌گیری خیلی دقیق سطح یا چگالی مواد

بر اساس این گزارش، نخستین دوره برگزاری نمایشگاه ایران ساخت اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۲ و به دنبال رهنمودهای مکرر رهبر معظم انقلاب در حمایت از تولید ملی و تحقق اقتصاد مقاومتی و حمایت از فناوران برای کاهش هرچه بیشتر وابستگی و جلوگیری از خروج ارز از کشور به همت معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری کلید خورد.

در طول دوره های گذشته برگزاری نمایشگاه ایران ساخت تاکنون هزار و یک شرکت دانش بنیان و فناور درنمایشگاه ایران ساخت حضور داشته اند و تاکنون موفق شده اند در بخش مواد ۱۷۹۴ محصول و در بخش تجهیزات نیز ۲۰ هزار و ۵۲۷ محصول فناورانه را تولید و بومی سازی کنند.

یازدهمین دوره نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی «ایران‌ساخت» در ۱۴ بخش موضوعی به منظور عرضه محصولات و خدمات فناورانه ایران‌ساخت برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha