۱۲ دی ۱۴۰۲، ۱۲:۱۳
کد خبرنگار: 3118
کد خبر: 85340836
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

برگزاری ۲۸۰ برنامه فرهنگی به مناسبت روز زن در اصفهان

اصفهان - ایرنا - معاون فرهنگی شهرداری اصفهان گفت: ۲۸۰ برنامه فرهنگی و هنری به مناسبت ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و روز زن و مادر در این کلانشهر برگزار می‌شود.

کمال حیدری روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این برنامه‌های فرهنگی و هنری در مناطق پانزده‌گانه کلانشهر اصفهان و بر اساس شاخص «محله محوری» در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به برپایی نمایشگاه «شهربانوی زندگی» در «پل شهرستان»، اضافه کرد: در این نمایشگاه برنامه‌هایی در سه زمینه فرهنگی، تفریحی و رفاهی با استفاده از ظرفیت دستگاه‌های اجرایی مختلف برای بانوان اصفهان پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه این نمایشگاه تا پانزدهم دی امسال دایر است، خاطرنشان کرد: یک مجموعه با انواع سازه‌های تفریحی و بازی‌های مهیج و حرکتی به‌صورت رایگان و ۱۰۰ غرفه برای معرفی محصولات فرهنگی و هنری بانوان در نمایشگاه شهربانوی زندگی فعال است.

معاون فرهنگی شهرداری اصفهان گفت: برنامه‌های دیگری نیز در قالب جشن، نمایشگاه و مسابقه برای روز زن در همه محله‌های این کلانشهر در نظر گرفته شده است.

حیدری با اشاره به اجرای پویش ملی غربالگری پُرفشاری خون و دیابت در باغ‌های بانوان سطح شهر، افزود: برنامه های «بانوی آب و آفتاب» با محوریت مسابقه های ورزشی و تفریحی در باغ بانوان «پردیس ناژوان»، «مهر بانو» ویژه بانوان شاغل و «جشنواره مادر و دختر» در مجموعه ورزشی «سلامت» نیز به مناسبت روز زن در اصفهان برگزار می شود.

وی با بیان اینکه این ایام با سالگرد شهادت سردار سلیمانی مصادف شده است، تصریح کرد: یادواره‌ای در این زمینه همراه با تکریم خانواده شهدا و مسابقه‌های کتابخوانی و ورزشی برگزار خواهد شد.

معاون فرهنگی شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: «پویش عطر کوثر» نیز در گذر فرهنگی چهارباغ و میدان امام(نقش جهان) اجرا می‌شود.

حیدری ادامه داد: تخفیف ویژه ۷۰ درصدی برای بانوان و ۵۰ درصدی برای همراهان آنها به مناسبت روز زن و مادر بمنظور استفاده از امکانات برخی از مجموعه های گردشگری و تفریحی اصفهان مانند باغ گل‌ها در نظر گرفته شده است.

روز ۲۰ جمادی الثانی برابر با ۱۳ دی ولادت حضرت فاطمه الزهرا(س) در تقویم رسمی کشور روز زن نامگذاری شده است.

کلانشهر اصفهان حدود ۲ میلیون نفر جمعیت دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha