۱۲ دی ۱۴۰۲، ۱۲:۰۶
کد خبر: 85340890
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

خودمراقبتی متولیان انتخابات و انفعال دشمن

۱۲ دی ۱۴۰۲، ۱۲:۰۶
کد خبر: 85340890
خودمراقبتی متولیان انتخابات و انفعال دشمن

شیراز - ایرنا - با بررسی فرآیند اتفاقات رخ داده شده در کشور بخصوص طی چند سال اخیر بخوبی می توان نتیجه گرفت که دشمن برای ایجاد اخلال در روند رویداد مهم پیش رو یعنی انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری بیکار ننشسته و هر گونه کم مراقبتی متولیان امر در این عرصه را پررنگ جلوه داده و تا مرز بحران هدایت خواهد کرد.

به گزارش ایرنا ، این روزها توسعه شتابان شبکه های نوین ارتباطی برغم مزیت هایی که برای جامعه دارد ولی کار را بجایی رسانده که در کسری از ثانیه اشتباهی هر چند کوچک چه عامدانه و چه غیرعمد از سوی متولیان و دست اندرکاران انتخابات می تواند زمینه شایعه سازی و خبرسازی ها را در جامعه فراهم سازد و متعاقب آن میدان را برای تک تازی دشمنان قسم خورده ایران اسلامی پدید آورد.

اما نکته حائز اهمیت این هست که در چنین فضایی اگر متولیان امر انتخابات خود مراقبتی های لازم را انجام داده و در صورت مشاهده هر گونه نارسایی یا ضعفی با اقدام سریع ، بموقع و با اطلاع رسانی صحیح قضیه را فیصله دهند و مهم تر از آن با شفاف سازی موضوع رخ داده شده را با مردم در میان بگذارند قطعا دشمن در چنین مواقعی در موضع انفعال قرار داده خواهد شد و دیگر زمینی برای بازی و ترفند سازی نخواهد یافت .

خودمراقبتی متولیان انتخابات و انفعال دشمن

در واقع اقدام بخردانه و جسورانه دکتر ایمانیه استاندار فارس آن هم در آستانه برگزاری انتخابات در برکناری ۲ مسئول که جانبداری شان از کاندیدایی خاص محرز شده بود را باید در زمره اقدامات خودمراقبتی و بهنگام و مصداقی گویا از این رویکرد دانست که جلوی هر گونه پیش داوری و میدان داری از سوء استفاده کنندگان در عرصه انتخابات را گرفت .

استاندار فارس با تاکید بر ضرورت حفظ امانت داری و سلامت در فرآیند انتخابات در یک برنامه زنده تلویزیونی اعلام کرد که ۲ نفر از مسئولان این استان که در فرآیند انتخابات پیش رو جانبداری کرده بودند، را از کار برکنار کرده است .

محمدهادی ایمانیه با بیان اینکه به تمام فرمانداران سراسر فارس هشدار جدی پیرامون برگزاری انتخابات پیش رو صادر شده است، تصریح کرد: صندوق رای به عنوان امانت مردم نزد مسئولان است و هیچ مسئول دولتی و اجرایی حق جانبداری در انتخابات را ندارد.

وی تاکید کرد که ۲ نفر از مسئولان استان فارس که در فرآیند انتخابات امسال جانبداری کرده بودند از کار برکنار شدند تا مساله امانت داری و سلامت انتخابات رعایت شود.

استاندار فارس اضافه کرد: سعی داریم اعتماد مردم در انتخابات پیش رو جلب شده و در پی آن مشارکت در انتخابات اسفندماه امسال نیز افزایش پیدا کرده و مشارکتی در شان مردم این دیار پهناور و کهن رخ دهد.

وی به موضوع امنیت انتخابات نیز اشاره کرد و گفت: دقت کافی در این زمینه بکار گرفته شده و تلاش داریم که محل استقرار صندوق های رای به لحاظ سخت افزاری و نرم افزاری بطور کامل ایمن شود.

مراقب اخلال دشمن در روند انتخابات باشیم

البته ناگفته نماند که معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار فارس هم پیشتر اعلام کرده بود که امروز دشمن یکی از مباحثی را که با جدیت دنبال می کند، ایجاد اخلال در روند برگزاری انتخابات است.

خودمراقبتی متولیان انتخابات و انفعال دشمن

اسماعیل قزل سفلی افزود: از همین روی، امسال یکی از دغدغه هایی که تا پایان سال داریم برگزاری انتخابات است و اینکه با خود مراقبتی بیشتر و صیانت از آرای مردم از اختلال در امر برگزاری انتخابات جلوگیری کنیم.

او ادامه داد: تاکنون برای برگزاری هرچه بهتر انتخابات اقدامات و تلاش های خوبی در استان انجام شده و در ادامه نیز برای هرچه بهتر و مطلوب تر برگزار شدن این انتخابات از همه امکانات و ظرفیت ها استفاده خواهیم کرد.

قزل سفلی که فعالیت رسانه ای را به عنوان یکی از تجربیات در کارنامه کاری خود دارد ضمن تاکید بر لزوم بالا بردن توان کشور در حوزه خود مراقبتی به ویژه در حوزه سایبری گفت: در شرایط امروز برخی شاید تصور کنند که پدافند غیر عامل فقط در حوزه زیرساختی و بحران های طبیعی مانند سیل و زلزله است.

او اظهار کرد: بحث مهم و راهبری پدافند غیر عامل مرز بین داشته ها و توانمندی هایی است که در زمان بحران ها و خطرات خود را نشان می دهد.

وی ادامه داد: آنچه امروز بیش از گذشته به آن نیاز داریم بالا بردن توان در حوزه خود حفاظتی است به گونه‌ای که سازمان پدافند غیرعامل و سایر دستگاهها باید برای حفظ خود از تمامی خطرات و بحران های احتمالی از توانمندی لازم برخوردار باشند.

او اظهار کرد: اگر خوب بتوانیم حوزه‌های مختلف از جمله سایبری را راهبری کنیم، مطمئنا می‌توانیم در حوزه پیشگیری از حملات دشمن در این زمینه موفق عمل کنیم.

قزل سفلی گفت: کار پدافند زمانی دیده می شود که خطری و بحرانی پیش بیاد و مردم از آن در امان بمانند، کار در حوزه پدافند مانند عملکرد سربازان گمنام امام زمان (عج) در گمنامی اما بسیار موثر و راهبردی است.

اما تحلیل های واقع بینانه مدیران ارشد استانی فارس از شرایط امروزی جامعه و فضای استان و اقدام های بجا و بموقع آنان بدون شک اجازه هیچگونه خللی در برگزاری دو انتخابات مهم پیش رو یعنی انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری که قرار است به طور همزمان ۱۱ اسفندماه امسال برگزار می‌شود را به دشمنان نخواهند داد و شاهد مشارکت بالا و در خور شان مردم استان در این عرصه سرنوشت ساز خواهیم بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha