جنگ غزه بزرگترین نمایشگاه جنایات لیبرال دموکراسی است

تهران- ایرنا- مشاور عالی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: جنگ غزه بزرگترین نمایشگاه جنایات لیبرال دموکراسی است که در یکی از کوچک‌ترین سرزمین‌ها اتفاق افتاد.

به گزارش خبرنگار دفاعی و امنیتی ایرنا، حجت‌الاسلام حسین طائب روز سه شنبه در همایش ملی جنگ غزه؛ ۷۵ سال جنایات لیبرال دموکراسی که در دانشگاه جامع امام حسین (ع) برگزار شد، اظهار داشت: جنگ غزه بزرگترین نمایشگاه جنایات لیبرال دموکراسی در یکی از کوچک ترین محیط ها و سرزمین ها است.

وی ادامه داد: این نقطه، نمایشگاه کشتار زن و مرد، پیر، جوان، کودک و نوجوان است و برای این جنایتکاران فرقی بین مسجد، سنگر، کلیسا، مدرسه و بیمارستان ندارد و آنها تفاوتی بین مسلمان، مسیحی و حتی یهودی قائل نیستند.

مشاور عالی فرمانده کل سپاه تصریح کرد: راهبرد آنها این است که هرکسی را تهدید ببینند مورد هدف قرار می دهند. آنها حتی اسرای آزاد شده خود را هم که پرچم سفید در دست گرفته باشند، هدف قرار می دهند.

حجت الاسلام طائب اضافه کرد: در محیط کوچک غزه می توان جنایات بیش از ۲۴۸ ساله آمریکا که علیه بشریت انجام داده است را دید.

وی با بیان اینکه در این نمایشگاه یک سالن دیگری هم داریم و آن هم شکست آمریکا و رژیم صهیونیستی و شکست لیبرال دموکراسی است، گفت: رژیم صهیونیستی ۷۵ سال است که تاسیس شده و تلاش می کند که خود را نگه دارد. 

مشاور عالی فرمانده کل سپاه اضافه کرد: آمریکا ۲۴۷ سال پیش تاسیس شد و از ۷۵ سال قبل با شروع جنگ سرد به سمت این رفت که از توسعه با حذف ارزش های مارکسیستی از چند سلطگی به یک سلطگی برسد و دنیا را به سلطگی واحد برساند و پیش بینی می کرد  قرن ۲۱، قرن آمریکایی می شود.

حجت الاسلام طائب تصریح کرد: امروز بعد از ۷۵ سال از شروع جنگ سرد و پایان آن در سال ۱۹۹۱ اسراییل به مرحله فروپاشی رسیده است و آمریکایی ها در افول قدرت یعنی شکست هژمونی و تضعیف عناصر آمریکایی قرار گرفته اند که این یعنی همان نمایشگاهی که خداوند وعده آن را در سوره قصص داده است.

وی با بیان اینکه نمایشگاه غزه شکست قدرت اطلاعاتی اسراییل و آمریکا است، گفت: رژیم صهیونیستی برای اینکه به فروپاشی نرسد در ارزیابی امنیت ملی خود در سال ۲۰۲۳ ، سه تهدید را در آنجا اعلام می کند. تهدید اول ایران، تهدید دوم پیرامون خود و تهدید سوم را داخلی عنوان می کند.در آنجا می گوید که برای اینکه داخل را کنترل و بتوانیم تولید قدرت در داخل داشته باشیم باید در پیرامون خود درگیری نظامی کنترل شده داشته باشیم و با ایران درگیری امنیتی را ادامه دهیم. 

رئیس سابق سازمان اطلاعات سپاه افزود: از طرف دیگر در امنیت ملی خود می گوید که بعد از تهدیدها، فرصت هایی داریم که البته روند بعضی آنها نزولی است برای اینکه آمریکایی ها مانند گذشته از ما حمایت نمی کنند چرا که جنگ اوکراین راه افتاد و از طرف دیگر اولویت آمریکا، چین و روسیه است و  هرچه جلو می رویم نقش یهودی ها در آمریکا کمرنگ تر شده است. 

حجت الاسلام طائب بیان داشت: رژیم صهیونیستی دیگر روند نزولی قدرت خود را به واسطه این اعلام می کند که درگیری بین آمریکا با روسیه و چین علنی شده و مجبوریم که بین آمریکا، روسیه و چین یکی را انتخاب کنیم، چون آمریکا را انتخاب کردیم نتیجه آن این شد که فرصت های ما در روسیه و چین روند نزولی پیدا کرده است. 

وی یادآورشد: اسراییل برای این که از این فشار خارج شود، تلاش کرد با کمک آمریکایی ها به سرعت خود را در منطقه پخش کند و روابط را با کشورهای منطقه توسعه دهد تا فرصت سازی کند.

 مشاور فرمانده کل سپاه ادامه داد: نگرانی حماس از این است که اسراییلی ها به آمریکایی ها ، طرح ابراهیم را توسعه دهند و محاصره اقتصادی، آب، غذا و سلاح نسبت به غزه افزایش پیدا کند و از طرف دیگر درگیری های مقطعی با مقاومت انجام شود. 

حجت الاسلام طائب اضافه کرد: به همین دلیل در مدت ۲ ماه ۱۸ عملیات علیه حماس انجام دادند و شهید،  اسیر و زخمی گرفتند تا به خیال خود با محاصره و محدودسازی، داخل حماس را ضعیف کند، فرماندهان را شهید یا اسیر کند و اهانت به مسجد الاقصی را افزایش دهد و حماس با آنها درگیر شود.

وی تصریح کرد: بر همین اساس بود که حماس یک عملیات پیش دستانه انجام داد تا نمایشگاه بزرگ شکست برای اسراییل و لیبرال دموکراسی رقم بخورد و هیچ یک از سیستم های اطلاعاتی آنها در دو سال فعالیت حماس برای انجام عملیات طوفان الاقصی متوجه این اقدامات نشدند، بنابراین اولین پرده نمایشگاه شکست، شکست اطلاعاتی بود. 

رئیس سابق سازمان اطلاعات سپاه افزود: حماس در این میان در مدت ۲ سال طرح خود را به‌روز ‌کرد و با آسیب‌شناسی از تجربیات گذشته آن را بهبود ‌بخشید. اجزاء مقاومت هم جزییات طرح کلان را نمی دانستند. هرکسی بخشی از این طرح را مطلع بود و فکر می کردند که این یک عملیات مقطعی و تاکتیکی در یک موضعی می خواهد انجام شود اما نقشه کلی عملیات را تعداد محدودی می‌دانستند و عملیات های زیادی انجام داد که هیچ یک از سیستم های عملیاتی رژیم صهیونیستی مطلع نشدند.

حجت الاسلام طائب تاکید کرد: آمریکایی ها دو ناو خود را در منطقه آوردند و یکپارچگی پدافند انجام دادند اما پهپادها و موشک های مقاومت به اسراییل رسید و شکست نظامی را در نمایشگاه غزه به نمایشگاه گذاشتند و در حقیقت در جنگ غزه، صهیونیست‌ها و آمریکا مغلوب دکترین مقاومت شدند. 

وی افزود: شکست بعدی رژیم صهیونیستی و آمریکایی ها در این نمایشگاه ، شکست سیاسی بود. امروز در جبهه غرب تشتت ایجاد شده و آمریکا نمی‌تواند وحدت سیاسی ایجاد کند. امروز سلطه‌ رسانه‌ای و فرهنگی هم برای آمریکایی‌ها شکسته شده، ارزش های آمریکایی در دانشگاه‌های آمریکا و اروپا به چالش کشیده می‌شود و دانشجویان آنها می گویند این آزادی و حقوق بشری که می گفتید چه شد؟

مشاور فرمانده کل سپاه اظهار داشت: آخرین بخش این شکست، شکست تمدنی و ارزشی غرب و آمریکا است که در این نمایشگاه جنگ غزه به نمایش گذاشته می شود. 

وی افزود: آمریکایی‌ها در سال ۲۰۲۳ اعلام کرده بودند که تا سال ۲۰۳۰ ، سه چالش بین المللی و ۶ چالش داخلی را باید کنترل کنیم. که اولین چالش بین المللی خود را چین، دومی روسیه و سومی ایران اعلام کردند و در اولویت اول قرار بود آمریکایی ها ایران را ضعیف کنند تا مقاومت ضعیف شود.

حجت الاسلام طائب ادامه داد: امروز خود حماس تصمیم می گیرد برای این که با اسراییل بجنگد عملیات پیش دستانه انجام دهد بنابراین مشاهده می شود که جنگ صرفا با حماس و حزب‌الله نیست بلکه کمتر از یک هفته، حرکتی جبهه‌ای در منطقه علیه اسراییل شکل گرفت. 

مشاور فرمانده کل سپاه گفت: اینکه رهبر انقلاب اخلاص و تاسیس جبهه مقاومت را از خصوصیات شهید سلیمانی بیان کردند به همین دلیل بود که این شهید بزرگوار مقاومت را جبهه ای کرد. امروز مقاومت خودش احساس تکلیف کرده و برای خود حد معین می کند و نتیجه این می شود که آمریکایی ها به دنبال مذاکره بگیرند.

وی افزود: امروز تولید قدرت بازدارندگی در برابر استکبار و نمایش جبهه‌ای عمل‌کردن مقاومت است بنابراین آمریکایی ها در چالش اول خود با شکست روبرو شدند. 
حجت الاسلام طائب ادامه داد: در چالش دوم قرار بود روسیه را آنقدر ضعیف کنند تا پای مذاکره بنشیند و درخواست مذاکره کند اما امروز آمریکایی ها می گویند ما در اوکراین شکست خوردیم و  اکنون بحث بر این است که پای مذاکره برویم یا نه. امروز آمریکایی ها می گویند ما دو جنگ را نمی توانیم با یکدیگر دنبال کنیم یا پشتیبانی از اسراییلی ها یا پشتیبانی از اوکراین.

وی با بیان اینکه در چالش سوم هم قرار بود که چین را تضعیف کنند اما در این رابطه هم موفق نشدند، گفت: آمریکایی‌ها برای ورود به سال ۲۰۲۴ در شرایطی قرار دارند که بروز رقابت‌های سیاسی در داخل کشورشان افزایش پیدا کرده است. امروز آمریکایی ها و اسراییلی ها هر دو به دنبال این هستند که تصویر پیروزی بگیرند اما موفق نمی شوند.

 مشاور فرمانده کل سپاه افزود: اسراییلی ها و آمریکایی ها فکر می کردند که درگیری امنیتی را در ایران بالا ببرند و با شکست در اغتشاشات، امنیت ایران را تهدید کنند و انفجارها را در ایران افزایش دهند. مرز شرقی ما را ناامن کنند که باز هم با شکست روبرو شدند.

حجت الاسلام طائب تصریح کرد: روند امروز اینگونه است که آمریکایی ها ایران را از دست دادند، نتوانستند در موضوع ایران به موفقیت برسند و اوکراین را از دست دادند و نتوانستند در جنگ اوکراین یک پیروزی بگیرند. موضوع منطقه ای برای آنها بوجود آمد و اکنون هم که جنگ اسراییل با غزه باعث تضعیف آنها شده است.
وی گفت: یک روزی مهاجرت به درون اسراییل انجام می شد اما امروز با طوفان الاقصی مهاجرت معکوس در حال شکل گیری است و آنها درخواست بازگشت به کشورهای خود را دارند. بنابراین اسراییلی ها در عناصر قدرت نظامی، اطلاعاتی، امنیتی، سیاسی و رسانه شکست خوردند و حتی این شکست ها در حوزه های اجتماعی، جمعیت و اقتصاد اسراییل هم ادامه دارد.

مشاور فرمانده کل سپاه افزود: آمریکا و اسراییل با بمباران ها و با نسل کشی فکر می کردند که می توانند این ملت را به استضعاف بکشانند اما چون مقاومت شکل گرفت با شکست روبرو شدند و این درسی برای سازشگران شد که با سازش نمی شود حق را گرفت و با مقاومت می شود حق را گرفت. و روزی مردم دنیا پیروزی مردم فلسطین را در این جنگ بر اسراییلی ها خواهند دید و این مقدمه فروپاشی اسراییل و لیبرال دموکراسی آمریکا خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha