۱۲ دی ۱۴۰۲، ۱۱:۰۳
کد خبرنگار: 992
کد خبر: 85340931
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۱۰۰ اصله نهال حرا در حاشیه جاده بوشهر غرس شد

۱۲ دی ۱۴۰۲، ۱۱:۰۳
کد خبر: 85340931
۲۱۰۰ اصله نهال حرا در حاشیه جاده بوشهر غرس شد

بوشهر- ایرنا- مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهرگفت: در راستای توسعه فضای سبز و طرح ملی کاشت یک میلیارد درخت با مشارکت علاقه‌مندان به حفظ محیط زیست ۲ هزارو ۱۰۰ اصله نهال درخت حرا در حاشیه جاده جدید صدرا - بوشهر غرس شد.

" عبدالرحمن مرادزاده " روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: این آیین با حضور مدیرکل و کارکنان حفاظت محیط زیست ، کانون خادمان رضوی دفتر بوشهر، فعلان محیط زیست و مستند سازان طبیعت برگزار شد تا افزون بر نیل به اهداف طرح ملی کاشت یک میلیارد درخت ، رویشگاه‌های جدید جنگل های مانگرو در سواحل این استان ایجاد شود.

وی افزود:تاکنون پنج هزار اصله نهال حرا در مناطق مختلف استان بوشهر کشت شده است.

۲۱۰۰ اصله نهال حرا در حاشیه جاده بوشهر غرس شد

مرادزاده یادآورشد: جنگل‌های حرا در شهرستان‌های " عسلویه " و " دیر" قرار دارند و در سایر شهرستان‌های استان بوشهر به صورت دست کاشت توسط محیط زیست ، منابع طبیعی و سازمان های مردم نهاد کاشته شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر ادامه داد: جنگل‌های مانگرو از جمله مهمترین اکوسیستم های آبی حایل بین دریا و خشکی هستند که نقش حفاظتی آنها بی نظیر است و در فرایند های بیولوژیکی سواحل مناطق گرمسیری و نیمه گرمسیری نقش بارزی دارند.

وی تصریح کرد: این جنگلها را می توان تالاب‌های ساحلی پوشیده از درختان و درختچه های گرمسیری مستقر در اراضی بین جزر و مدی در آبهای گرم، حد فاصل میان مدارهای ۳۳ درجه شمالی و ۳۳ درجه جنوبی عرض جغرافیایی تعریف کرد.
مرادزاده گفت: تمامی جنگل‌های مانگروی همچنین به واسطه دارا بودن منابع حساس بیوفیزیکی، اهمیت زیستگاهی و پرورشگاهی، تنوع زیستی، غنای جانداران، وجود گونه های در معرض خطر و کمیاب، واقع شدن در آستانه تحمل اکولوژیک شرایط زیست محیطی، حساسیت به آلاینده ها، کندی ترمیم زیست محیطی و مشکلات ناشی از پاکسازی آلاینده ها در ردیف یکی از مهمترین مناطق حساس دریایی ایران قرار دارند و توسعه اقتصادی اجتماعی در اطراف آنها تنها بر پایه رعایت حریم زیست امکان پذیر است.

وی افزود: این اکوسیستم ها نه تنها به عنوان زیستگاههای حساس از نظر اهداف حفاظت از اولویت بیشتری برخوردارند بلکه به دلیل کارکرد و ارزش‌های غیر قابل جانشین و اهمیت آنها از نظر زیستگاهی امروزه در کانون توجه کنوانسیون تنوع زیستی نیز واقع شده اند.

۲۱۰۰ اصله نهال حرا در حاشیه جاده بوشهر غرس شد

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha