دستاوردهای برتر سربازان فناور و نخبه به نمایش گذاشته می‌شود

تهران - ایرنا - معاون توسعه شرکت‌های دانش‌­بنیان معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری اعلام کرد: دستاوردهای برتر سربازان فناور و نخبه در شرکت‌های دانش‌­بنیان ۱۳ و ۱۴ دی ماه در نمایشگاه بین المللی تهران به نمایش گذاشته می‌شود.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا، رضا اسدی فرد روز سه شنبه گفت: پس از اجرایی‌شدن تفاهم نامه نظام‌وظیفه تخصصی بین این معاونت و ستاد کل نیروهای مسلح برای نخستین‌بار با حضور رؤسا، فرماندهان و مدیران ارشد ستاد کل نیروهای مسلح در قالب نمایشگاهی دستاوردهای شاخص در حوزه سرباز امریه و پروژه جایگزین خدمت در معرض دید بازدیدکنندگان قرار می گیرد.

وی افزود: در جریان این نمایشگاه از تعدادی از مسوولان نیروهای مسلح که در برنامه نظام‌وظیفه تخصصی با این معاونت همکاری مؤثری داشته‌اند، تقدیر می شود.

رییس شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی ریاست جمهوری یکی از مهم‌ترین حمایت‌ها از شرکت‌های دانش‌بنیان را ارائه تسهیلات سربازی تخصصی دانست و افزود: تامین نیروی انسانی متخصص همیشه یکی از دغدغه‌های اصلی شرکت های دانش‌بنیان بوده و ارائه این تسهیلات به‌عنوان یکی از راه‌حل‌های مناسب برای حل این مشکل پیش‌بینی شده است.

اسدی ادامه داد: تسهیلات سربازی تخصصی به‌صورت رسمی از سال ۱۳۹۷ به سبد حمایتی شرکت‌ها اضافه شده است و خدماتی همچون امریه سربازی در شرکت‌های دانش‌بنیان، پروژه جایگزین خدمت در این شرکت ها و همچنین پروژه جایگزین خدمت در دستگاه های دفاعی و دولتی به شرکت های دانش بنیان ارائه می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه مطابق آمار از سال ۹۷ تا به امروز نزدیک به ۱۳ هزار و ۷۰۰ نفر درخواست استفاده از تسهیلات سربازی تخصصی خود را به معاونت علمی ریاست جمهوری ارسال کرده‌اند، تصریح کرد: از این تعداد ۱۲ هزار نفر متقاضی استفاده از امریه در شرکت های دانش‌بنیان و هزار و ۷۰۰ نفر هم متقاضی استفاده از پروژه جایگزین خدمت بودند.

دستاوردهای برتر سربازان فناور و نخبه به نمایش گذاشته می‌شود

معاون توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان معاونت علمی یادآور شد: از بین متقاضیان نزدیک به پنج هزار نفر موفق شدند معیارهای ارزیابی سربازی تخصصی را کسب کرده و به صورت امریه یا پروژه جایگزین خدمت، سربازی خود را آغاز کنند.

اسدی به بیان اثربخشی سربازان فناور در شرکت‌های دانش‌بنیان پرداخت و افزود: ۷۷ درصد از این سربازان پس از گذراندن دوره سربازی در شرکت خود ماندگار شدند، ۱۴ درصد به شرکت‌های دیگر رفتند و پنج درصد نیز شرکت‌های فناورانه جدیدی تاسیس کردند. تنها چهار درصد از این سربازان پس از پایان دوره نظام وظیفه به کشورهای دیگر مهاجرت کردند که نشان‌دهنده اثربخشی بالای این حمایت است.

براساس اعلام معاونت علمی ریاست جمهوری، نخستین نمایشگاه دستاوردهای برتر سربازان فناور و نخبه در شرکت‌های دانش‌بنیان، ۱۳ و ۱۴ دی ماه به همت معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha