نمایشگاه آثار جشنواره غدیر در شیراز افتتاح شد+فیلم

شیراز-ایرنا-آیین افتتاح نمایشگاه آثار جشنواره تجسمی غدیر امروز سه‌شنبه(۱۲ دی ماه ۱۴۰۲) در مرکز اسناد فارس برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مراسم افتتاحیه نمایشگاه آثار جشنواره تجسمی غدیر با حضور مسئولین دانشگاه هنر شیراز، رئیس بنیاد غدیر و جمعی از چهره‌های فرهنگی استان در مرکز اسناد فارس برگزار شد.

رئیس بنیاد غدیر فارس در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایرنا گفت: بنیاد بین‌المللی غدیر در استان فارس سالهاست چه در برگزاری دوره‌های آموزشی و اجرای برنامه‌های فرهنگی و چه در پیشبرد امور هنری، فعالیت‌های قابل‌توجهی را از طریق تعامل با دستگاه‌های مختلف و نهادهای دانشگاهی و نخبگان جامعه انجام داده و این برنامه‌ها هر روز بهتر از روز قبل ظهور و بروز خود را نشان می‌دهند.

حجت‌الاسلام وحید احمدی ادامه داد: جشنواره تجسمی غدیر یکی از کارهای ارزشمندی که حدود ۲سال است در استان فارس و سومین حرم اهل بیت (ع) برگزار می‌شود؛ در حقیقت امسال برای دومین بار است که این جشنواره به میزبانی سومین حرم اهل بیت (ع) برگزار شده است.

وی اضافه کرد: اینکه فضایل امیرالمومنین (ع) را در قالب هنر به نسل نوجوان و جوان منتقل کنیم زیباست، رهبر معظم انقلاب اسلامی هم تأکید بسیاری دارند که کارهای هنری بر نسل نوجوان و جوان بسیار اثرگذار است و باید از هنر برای انتقال مفاهیم به این قشر بهره ببریم.

رئیس بنیاد غدیر فارس ضمن تشکر از نماینده ولی فقیه در استان، استاندار فارس، مجموعه خیرین، مسئولان دانشگاه هنر و دست اندرکاران برگزاری این رویداد و همچنین هنرمندانی که آثار خود را به این جشنواره ارسال کردند گفت: درصدد هستیم سال آینده این رویداد را در سطح بین المللی برگزار کنیم.

دبیر اجرایی جشنواره‌ ملی تجسم غدیر هم در خصوص این نمایشگاه گفت: نمایشگاه هنرهای تجسمی غدیر نمایشگاهی در سطح بین‌المللی است که برای نخستین بار است با این سبک و سیاق برگزار می‌شود؛ در این نمایشگاه حدود ۹۰ اثر برگزیده‌ای از آثار ارسال شده به این جشنواره به نمایش گذاشته شده است.

نمایشگاه آثار جشنواره غدیر در شیراز افتتاح شد+فیلم

موسی عربی مساله غدیر را یکی از مسائل سرنوشت‌ساز جهان اسلام دانست و گفت: با توجه به اینکه غدیر رویداد مهمی است که از نظر دینی، فرهنگی و سیاسی مورد توجه است و ادامه راه نبوت به شمار می‌رود می‌تواند منبع الهام‌بخشی برای هنرمندان باشد.

وی با بیان اینکه امام علی (ع) قبل از اینکه یک رهبر سیاسی و دینی باشد یک ادیب و خطیب بوده است، افزود: نهج‌البلاغه نیر اثر ادبی بوده است؛ ما معتقد هستیم بیانات امام علی (ع) برای هنرمندانی که به دنبال سوژه هنری هستند الهام بخش و اثرگذار است.

نمایشگاه آثار جشنواره غدیر در شیراز افتتاح شد+فیلم

دبیر اجرایی جشنواره‌ ملی تجسم غدیر که معتقد است این جشنواره با هدف تبیین و نهادینه‌سازی فرهنگ والای غدیر با زبان هنر برگزار شده، گفت: در تلاش هستیم تا رسالت غدیر و پیام‌های این رویداد مهم تاریخی را از طریق هنر که زبان رسایی است به نسل آینده انتقال دهیم.

وی اضافه کرد: به دلیل وجود ظرفیت‌های فرهنگی، هنری و تمدنی استان فارس تصمیم بر این شد که این رویداد در این استان برگزار و شیراز به عنوان مرکز هنر غدیر معرفی شود.

عربی تأکید کرد: این رویداد برای ما به قدری حائز اهمیت که تمام تلاش خود را برای تثبیت آن در استان فارس به کار گرفته‌ایم.

نمایشگاه آثار جشنواره غدیر در شیراز افتتاح شد+فیلم

وی در رابطه با فراخوان این جشنواره گفت: در اردیبهشت ماه سال جاری فراخوانی در ۲بخش عمومی و دانشگاهی و در ۶رشته هنری منتشر شد و تا زمان اتمام فراخوان در شهریورماه، حدود سه هزار و ۳۰۰ اثر با کیفیت خوب به دبیرخانه جشنواره رسید.

معاون اداری مالی دانشگاه هنر شیراز عنوان کرد: پس از بررسی و ارزیابی آثار از سوی داوران برجسته ملی و استانی، ۶۹ اثر، به‌عنوان آثار برگزیده در مقام‌های نخست، دوم، سوم و شایسته تقدیر معرفی شده که از برگزیدگان آن در آیین پایانی جشنواره تقدیر خواهد شد.

دبیر اجرایی جشنواره‌ ملی تجسم غدیر اظهار کرد: اختتامیه نخستین جشنواره ملی هنرهای تجسمی «تجسم غدیر»، همراه با نمایشگاه آثار برگزیده و تقدیر از برگزیدگان این دور از جشنواره، صبح چهارشنبه ۱۳ دی‌ماه ساعت ۹ صبح در سالن سینمایی فرهنگ مرکز اسناد و کتابخانه ملی فارس واقع در چهارراه حافظیه برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha