۱۲ دی ۱۴۰۲، ۱۲:۲۶
کد خبر: 85341086
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پیش‌بینی باران و طوفان شن در کرمان

۱۲ دی ۱۴۰۲، ۱۲:۲۶
کد خبر: 85341086
پیش‌بینی باران و طوفان شن در کرمان

کرمان- ایرنا- کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی کرمان با اشاره به اینکه تا انتهای این هفته در برخی مناطق مرکزی و جنوبی ضمن افزایش ابر، بارش پراکنده باران دور از انتظار نیست، گفت: در همین مدت در مناطق شرقی و جنوب شرقی با وزش باد به‌نسبت شدید، شرایط برای خیزش گردوخاک، افزایش غلظت غبار و کاهش کیفیت هوا محتمل است.

میترا یاوری روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با تاکید بر اینکه سامانه بارشی فعلی از امشب استان را ترک خواهد کرد افزود: البته از فردا تا روز جمعه بارش پراکنده در برخی نقاط استان دور از انتظار نیست.

وی با اشاره به اینکه ممکن است هفته آینده شاهد سامانه بارشی در استان باشیم ادامه داد: نقشه‌های هواشناسی ممکن است تغییر کند از این رو نمی توان در مورد هفته آینده با قاطعیت نظر داد.

جزییات بارندگی‌های کرمان

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی کرمان با اشاره به میزان بارندگی ثبت شده از دهم دی ماه تا امروز در ایستگاه‌های سینوپتیک آنلاین هواشناسی استان کرمان افزود: میزان بارندگی در این ایستگاه‌ها به ترتیب شامل لاله زار(بردسیر) با ۲ میلیمتر، کرمان ۱.۸ میلیمتر، انار ۱.۸ میلیمتر، بافت ۱.۶ میلیمتر، سیرجان ۰.۹ میلیمتر، بم ۰.۸میلیمتر، راور ۰.۵میلیمتر و جیرفت و شهداد ۰.۲میلیمتر بوده است.

وی با اشاره به میزان بارندگی ثبت شده در ایستگاه‌های خودکار استان کرمان ادامه داد: میزان بارندگی در این ایستگاه‌ها به ترتیب شامل رابُر با پنج میلیمتر، راین ۳.۶ میلیمتر، دانشگاه باهنر کرمان ۳.۴ میلیمتر، فیض آباد راور ۲.۷ میلیمتر، ماهان ۱.۸ میلیمتر، بردسیر ۱.۱ میلیمتر و گلباف ۰.۸ میلیمتر بوده است.

هوای کرمان سردتر می‌شود

یاوری با اشاره به اینکه طی روزهای آینده شاهد سردتر شدن هوا خواهیم بود، اظهارداشت: البته این کاهش دما محسوس نخواهد بود.

وی بیان کرد: دمای کلانشهر کرمان امروز در خنکترین ساعات سه درجه سانتیگراد بود و در گرمترین ساعات نیز به ۱۵ درجه سانتیگراد نیز خواهد رسید.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی کرمان اظهارداشت: در ۲۴ ساعت گذشته لاله‌زار با چهار درجه زیر صفر سردترین و منوجان با ۲۸ درجه سانتیگراد گرمترین نقاط استان بوده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha