وزیر فرهنگ: سینما به شدت مورد توجه ماست + فیلم

تهران- ایرنا- وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: امروز سینما به شدت مورد توجه ماست و ما با ۵۷۰ سینما شروع کردیم و اکنون در آستانه ۹۰۰ سینما هستیم و همچنین در آستانه یک‌هزار میلیارد تومان فروش و ۳۰ میلیون بیننده سینما قرار داریم.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، محمدمهدی اسماعیلی سه‌شنبه- ۱۲ دی ماه- در آیین اختتامیه ششمین جایزه پژوهش سال سینمای ایران در تالار رودکی با اشاره به سالروز شهادت سردار قاسم سلیمانی اظهار داشت: خوشحالیم چنین شخصیت متعالی پرورش یافته فرهنگ ایرانی اسلامی و مکتب ایرانی اسلامی است.

وی با تشکر از مدیران سازمان سینمایی و دبیر جایزه و کمیته داوران ششمین جایزه پژوهش سال سینمای ایران گفت: امروز با واقعیتی به نام سینما روبه رو هستیم که با وجود گسترش فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی و سینمای نمایش خانگی و رخوت دوران کرونا همچنان زنده است و با قدرت جلو می‌رود.

اسماعیلی با اشاره به تبادلات حوزه سینمایی با چین و دیگر کشورها افزود: هر روز بر تعداد سینماها اضافه می‌شود. ما با ۵۷۰ سینما شروع کردیم و اکنون در آستانه ۹۰۰ سینما هستیم. رونق سینما را هم شاهدیم. امروز سینمای ایران به شدت مورد توجه ماست و در آستانه فروش یک‌هزار میلیاردی و ۳۰ میلیون بیننده می‌رسد.

صنعت سینما زنده است و با قوت جلو می‌رود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین گفت: ما امروز با واقعیتی به نام سینما روبرو هستیم که با وجود تحلیل‌هایی که سالیان قبل وجود داشت «با گسترش صنعت سینمای خانگی، فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، همانطور که برخی رسانه‌های سنتی دچار افول و افت مخاطب شدند، به نوعی صنعت سینما هم رو به ضعف می‌رود»، شاید موضوع کرونا این بحث را جدی‌تر مطرح کرد و صنعت سینما دچار و تعطیلی شد و رو به تعطیل بود. اما واقیعت امروز نشان می‌دهد که صنعت سینما زنده است و با قوت جلو می‌رود.

اسماعیلی افزود: نیازمند پژوهش هستیم، باید این موضوع تقویت شود، به سوالات اصلی ما در حوزه سینما پاسخ دهد و آینده سینما را ترسیم کند. همین نشست‌ها و برنامه‌ها باید ناظر بر رفع مسائل ما باشد. وقتی که وضعیت سینما خوب نیست، یک نوع انتقاد وجود دارد. وقتی خوب می‌شود، باز هم انتقاد می‌کنند و می‌گویند چرا فقط فیلم‌های کمدی می‌فروشد در حالی که این طبیعتی است که برخی موضوع‌ها بیشتر مورد توجه قرار گیرد. امروز یک فیلم پویانمایی بالای پنجاه میلیارد فروخته، این فیلم نه طنز و نه سیاسی بوده بلکه یک پویانمایی درباره تاریخ امام رضا است.

وی تصریح کرد: شبکه نمایش خانگی جزو سینماست و ما هم نسبت به آن انتقادات جدی داریم و باید تنظیم‌گری شود. آن‌ها تبلیغات خیابانی هم دارند. ما نمی‌توانیم نسبت به خشونت، تزلزل ارزش‌های خانوادگی و... بی‌توجه باشیم، گرچه خانواده‌ ایرانی از منظر ارتباطات خانوادگی و استحکام در دنیا بی‌نظیر است اما در شبکه نمایش خانگی به چه شکلی به نمایش گذاشته می‌شود! بنابراین جای پژوهش این موضوعات در این رویداد است.

وی افزود: نظارت آثار در سکوهای نمایشی، کار سازمان سینمایی است و وضعیت این آثار حتما مورد رضایت نیست. حتی بزرگان سینما هم نسبت به آن ابراز نارضایتی می‌کنند. ما موظفیم ضعف‌ها و آسیب‌ها را حل کنیم و در عین حال به آینده سینمای کشور امیدواریم.

اسماعیلی با تاکید بر ضرورت نظارت پسینی بر فیلم های خارجی گفت: درباره ورود فیلم‌های خارجی به کشور عدد و رقم درستی نداریم. حتی برنامه‌هایی که اذان پخش می‌کنند، به‌روزترین آثار جهان را به نمایش می‌گذارند. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha