امواج ناپایدار جنوب آذربایجان‌غربی را فرا می‌گیرد

مهاباد- ایرنا- رییس اداره هواشناسی مهاباد گفت: امواج ناپایدار آسمان جنوب آذربایجان‌غربی را فرا می‌گیرد و با ورود این امواج آلاینده‌های جوی کاهش پیدا می کند.

اردلان محمدپور روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از اوایل هفته جاری جوی آرام در منطقه حاکم شده و همین امر ساکن شدن هوا و افزایش آلاینده های را در پی داشته است که با ورود این امواج ناپایدار که با خود افزایش ابر و وزش باد به همراه دارند، از میزان آلاینده‌گی هوا در شهرهای پرجمعیت کاسته می شود.

وی اضافه کرد: این امواج ناپایدار با خود بارش چندانی به همراه ندارند اما در روزهای پایانی هفته جاری با ورود امواج بارشی دیگر احتمال بارش برف و باران در جنوب آذربایجان‌غربی وجود دارد.

رییس اداره هواشناسی مهاباد گفت: در شبانه‌روز گذشته بوکان و پیرانشهر با حداکثر دمای ۱۴ درجه سانتی‌گراد، گرمترین شهر و پلدشت با حداقل دمای منفی ۶ درجه سانتی گراد سردترین شهر آذربایجان‌غربی بودند؛ در این مدت دمای هوا در مهاباد بین منفی ۲ و ۱۱ درجه سانتی‌گراد در نوسان بود.

وی در خصوص بارش های پاییز امسال نیز اظهار کرد: در پاییز امسال به طور میانگین ۵۳.۳ میلی‌متر بارندگی در آذربایجان‌غربی ثبت شد که این میزان بارش در مقایسه با ۵۷.۱ میلی‌متر بارندگی سال قبل هفت درصد و در مقایسه با میانگین بلند مدت بارش‌ها نیز ۴۰ درصد کاهش پیدا کرده است.

وی افزود: در این مدت میانگین بارش ها در مهاباد ۲۵.۳ میلی‌متر ثبت شد که در مقایسه با میانگین بارش های سال قبل ۶۱ درصد و در مقایسه با میانگین بلند مدت ۷۸ درصد کاهش پیدا کرده است.

ایستگاه هواشناسی مهاباد در سال ۱۳۳۵ به عنوان ایستگاه باران‌سنجی راه‌اندازی شد و از سال ۱۳۶۴ به ایستگاه سینوپتیک (اصلی) ارتقا یافت و در طول شبانه روز (هر ساعت یک بار) تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود.

شهرستان مهاباد علاوه این ایستگاه هواشناسی سینوپتیک، دارای هفت ایستگاه باران سنجی است.

مهاباد در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha