توزیع کمک‌های مومنانه در کرمان با یاد شهید سلیمانی آغاز شد

کرمان - ایرنا - توزیع کمک‌ها و خدمت مومنانه برای نیازمندان به یاد شهید حاج قاسم سلیمانی امروز (سه شنبه)، با حضور رییس سازمان بسیج مستضعفین و در آستانه چهارمین سالگرد شهادت سردار دل ها از محل مصلای امام علی(ع) شهر کرمان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ساعتی بعد از افتتاح طرح کشوری نهضت خدمت مومنانه و پروژه های محرومیت زدایی در محل گلزار شهدای کرمان، توزیع بخشی از کمک های مومنانه معیشتی از محل مصلای شهر کرمان نیز کلید خورد.

رییس سازمان بسیج مستضعفین روز سه شنبه در حاشیه توزیع خدمت مومنانه در جمع خبرنگاران با گرامی داشت یاد و خاطر سردار شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: نهضت کمک های مومنانه به عنوان سنت اسلامی، همدلی و مساوات مومنانه به تدبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی و دعوت ایشان از دوران کرونا آغاز و آرام آرام با توجه به رویکرد ملت بزرگ ایران تقویت شد.

توزیع کمک‌های مومنانه در کرمان با یاد شهید سلیمانی آغاز شد

سردار غلامرضا سلیمانی افزود: با عنایت به روحیه مردم یاری، مردم نوازی و محروم نوازی سردار عزیز حاج قاسم سلیمانی،در سالگرد شاهادت ایشان این اقدام با کمک گروه های جهادی و خیران کلید خورد.

وی اظهار داشت: امروز ۳۴۵ هزار بسته معیشتی به نیازمندان سراسر کشور با رعایت کرامت و عزت تقدیم می شود و همچنین ۴۳۳ زندانی جرائم غیر عمد نیز به نیت حاج قاسم آزاد می شوند.

رییس سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: حدود ۲ هزار و ۱۰۰ پروژه نیز به نیت سردار شهید سلیمانی در مناطق محروم، در حوزه های مختلف سراسر کشور به بهره برداری می رسد که به آبادانی و پیشرفت این مناطق کمک می کند.

وی با اشاره به ترویج سنت حسنه ازدواج آسان در کشور ادامه داد: هشت هزار و ۴۰۰ سری جهیزیه در سراسر کشور تقدیم زوج های جوان خواهد شد.

سردار سلیمانی بیان کرد: این کمک ها توسط مردم و خیران انجام می شود و بسیج سازندگی و گروه های جهادی کار جمع آوری، بسته بندی، شناسایی واجدان شرایط و توزیع کمک ها را برعهده دارند.

وی تاکید کرد: کمک های مومنانه رویکرد موثری در برقراری توازن و نزدیک شدن به عدالت است و این کمک ها به طور مستمر ادامه می یابد؛ در شب یلدا نیز بیش از یک میلیون بسته یلدایی و در هفته بسیج ۴۰۰ هزار بسته بین خانواده های نیازمند توزیع شد.

رییس سازمان بسیج مستضعفین همچنین بیان کرد: توافق سه ساله ای برای آبرسانی به مناطق محروم دارای تنش آبی با دولت منعقد شده است که در مرحله نخست هفت هزار روستا در تمرکز این طرح بود که بعد به ۱۲ هزار روستا افزایش یافت.

وی اظهار داشت: تاکنون از پروژه‌های آبرسانی سه هزار روستا مورد بهره برداری قرار گرفتند که بیش از نیمی از این طرح ها توسط بسیج سازندگی اجرا شده و مابقی توسط سایر نیروهای سپاه پاسداران انجام گرفته؛ در دهه فجر پیروزی انقلاب اسلامی نیز از مرحله بعدی پروژه های آبرسانی نیز بهره برداری می شود.

سردار سلیمانی افزود: همچنین اجرای طرح آبخیز تا جالیز و احداث بیش از ۲۰۰ هزار کیلومتر کانال آبی برای آبرسانی به مزارع و بازسازی ۱۰ هزار قنات در دستور کار قرار گرفته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha