۲۰ استان کشور سالن ورزشی مخصوص نابینایان و کم بینایان ندارند

سنندج- ایرنا- رئیس فدراسیون ورزش های نابینایان و کم بینایان گفت: یکی از معضلات و چالش های اصلی فدراسیون، نبود سالن های اختصاصی نابینایان و کم بینایان است که در ۲۰ استان با این مشکل مواجه هستیم.

«محمد رضا مظلومی» روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: فدراسیون تعامل خوبی با هیات ورزش های نابینانیان و کم بینایان کردستان دارد و رئیس این هیات در یک سال گذشته با کشورهای همسایه مراودات خوبی را آغاز کرده که برگزاری دومین تورنمنت بین المللی گلبال از جمله نقاط قوت این هیات است.

وی با اشاره به برگزاری دوره داوری با حضور مدرس جهانی همزمان با این تورنمنت، افزود: کردستان یکی از هیاتهای محوری فدراسیون است که حمایت می کنیم تا بتواند در زمینه میزبانی های ملی و بین المللی موفق ظاهر شود.

رئیس فدراسیون ورزش های نابینایان و کم بینایان با اشاره به آمادگی تیمهای ملی دوومیدانی، جودو و گلبال برای اعزام به پارالمپیک ۲۰۲۴ ادامه داد: این فدراسیون تک رشته ای نیست و در هشت رشته ورزشی برای آقایان شامل دوومیدانی، جودو، گلبال، فوتبال پنج نفره، شنا، پاورلیفتیگ، شطرنج و بولینگ فعال است.

به گفته مظلومی در مسابقات قهرمانی کشور در هر دوره، حدود سه هزار شرکت کننده از نابینایان و کم بینایان حضور می یابند و استقبال از این برنامه های ورزشی بالاست.

وی به کمبود امکانات و سالن‌های ورزشی اشاره و اضافه کرد: با توجه به امکانات کم نتوانسته ایم ورزشکاران بیشتری را جذب کنیم و در حال حاضر در ۲۰ استان کشور سالن خاص نابینایان و کم بینایان نداریم در حالیکه جامعه هدف ما را افراد خاص تشکیل می دهند و باید امکانات اختصاصی داشته باشیم تا ورزشکاران بتوانند در محل تمرین حضور یابند.

رئیس فدراسیون ورزش های نابینایان و کم بینایان ابراز امیدواری کرد با مساعدت وزرات ورزش و جوانان، امکانات لازم برای ورزشکاران این فدراسیون فراهم شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha