دانشگاه علوم پزشکی مشهد به پنج دستگاه جدید حوزه سرطان مجهز شد

مشهد- ایرنا- معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: پنج دستگاه جدید تشخیصی و درمانی پیشرفته حوزه سرطان در مجموع با هزینه پنج هزار میلیارد ریال در راستای گسترش خدمت‌رسانی به زائران و مجاوران بارگاه رضوی به بیمارستان‌های زیر پوشش این دانشگاه تحویل داده شد.

به گزارش ایرنا و به نقل از دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دکتر محمد دهقانی روز سه شنبه با بیان اینکه توسعه خدمات تشخیصی و درمانی به ویژه در حوزه سرطان از برنامه‌های اولویت دار این دانشگاه محسوب می شود، افزود: این تجهیزات پزشکی با پیگیری‌های صورت گرفته و مساعدت هیات امنای این دانشگاه، تهیه و به بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه تحویل داده شد. 

وی بیان کرد: در این راستا دستگاه شتاب دهنده خطی انرژی بالا به ارزش حدود یک هزار میلیارد ریال، دستگاه «براکی‌تراپی» به ارزش حدود ۳۰۰ میلیارد ریال و دستگاه «سی.تی سیمولاتور» به ارزش حدود ۳۰۰ میلیارد ریال به بیمارستان امام رضا(ع) تحویل داده شده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: همچنین دستگاه «توموتراپی» به ارزش حدود سه هزار میلیارد ریال به بیمارستان امید و دستگاه «اسپکت سی.تی» به ارزش حدود ۴۰۰ میلیارد ریال به بیمارستان قائم تعلق گرفته است.

دهقانی گفت: در راستای راه اندازی دستگاههای بیشتر رادیوتراپی، ام.آر.آی، سی.تی.اسکن، پزشکی هسته‌ای، «سایبر نایف» و «پت اسکن» یا توموگرافی در بیمارستان‌های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد تلاش می شود و امید است این تجهیزات گام مهمی در جهت تشخیص و درمان سرطان و سایر بیماریها باشد.

به گزارش ایرنا، دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۷ شهرستان خراسان رضوی، ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۷ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاههای علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و نیشابور و دانشکده‌ پزشکی تربت‌جام است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha