بزرگداشت چهارمین سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی در شهرکرد برگزار شد

شهرکرد- ایرنا- آیین بزرگداشت چهارمین سالگرد سردار شهید حاج قاسم سلیمانی روز سه‌شنبه با حضور جمعی از مسوولان، هنرمندان و اهالی کتاب و کتابخوانی در فرهنگسرای شهرکرد برگزار شد.

به گزارش ایرنا، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری در این آیین با گرامیداشت یاد و خاطره سردار دلها و با تاکید بر حفظ و تداوم مکتب شهید سلیمانی اظهار داشت: هر چقدر در مورد ویژگی‌های شهید سلیمانی بگوییم؛ کم است اما تداوم راه و مکتب ایشان نیاز به تبیین واقعیت‌ها و دستاوردهای ایشان دارد.

احمد فرهادی بابادی افزود: شخصیت سردار سلیمانی به حدی بزرگ بود که تاثیرگذاری ایشان پس از شهادت دوچندان شد و در حال حاضر مردم مقاوم غزه به تاسی از این سردار شهید در برابر حملات رژیم غاصب صهیونیستی مقاومت کرده و حماسه‌آفرینی می‌کنند.

وی تصریح کرد: تاثیرگذاری معنوی و فکری سردار سلیمانی نه تنها در منطقه بلکه در دنیا فراگیر شده است و ملت‌های آزادی‌خواه جهان بیدار شده و از ایشان الگو می‌گیرند.

مکتب شهید سلیمانی همان مکتب خدا و اولیای دین است

یک کارشناس مسائل سیاسی و امور بین‌الملل نیز در این آیین با تبیین بخش‌هایی از مکتب شهید سلیمانی، اظهار داشت: این مکتب چیزی جدا از مکتب خدا، اولیای دین، امام و رهبری نیست اما آنچه در این جا بارز و روشن بود این موضوع است که حاج قاسم مکتب دین را احیا کرد.

سید موسی احمدی افزود: سردار حاج قاسم سلیمانی یکی از هنرمندترین افراد زمان خود بود چراکه با هنرمندی تمام دین خدا را به منصه ظهور رساند و قرآن و اسلام را برای نه تنها مردم داخل بلکه مردم منطقه و جهان به تصویر کشید.

وی تصریح کرد: ایثار، گذشت، از خودگذشتگی، معنویت و ارتباط با خدا، متشرع بودن و رعایت حلال و حرام خدا از مهمترین ویژگی‌های مکتب سلیمانی است و با همین ویژگی‌ها بود که سردار دلها توانست بساط استکبار جهانی در منطقه را برچیند و در قلب‌های مردم منطقه جای گیرد.

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به تشدید هجمه‌های دشمن علیه نظام اسلامی و تلاش برای کمرنگ کردن معنویت در جامعه، اظهار داشت: اگر هر کس در هر حوزه‌ای که قرار دارد به وظایف فردی و اجتماعی دینی خود بپردازد دشمن نمی‌تواند گزندی به ما برساند.

احمدی به نقش ولی‌فقیه در هدایت و انسجام جامعه اسلامی اشاره کرد و گفت: نقطه قوت دین و اسلام حضور ولی‌فقیه است که این جایگاه به شدت از سوی دشمن مورد هدف قرار گرفته از همین رو هر چه بتوان ولایتمداری خود را تقویت کنیم نسبت به هجمه‌های دشمن مصون می‌مانیم.

وی اقناع و همراه کردن افکار عمومی را عامل مهمی در پیشبرد برنامه‌ها عنوان کرد و افزود: استکبار جهانی پیش از اینکه هر اقدامی انجام دهد در ابتدا افکار عمومی را همراه و مهیا می‌کند از همین رو ما نیز باید با ابزارهایی که در اختیار داریم بتوانیم به شیوه‌ای هنرمندانه‌تر و سازنده برای پیشبرد منافع ملی و نظام خود مردم را با خود همراه کنیم.

احمدی مشارکت حداکثری مردم در انتخابات را یکی از عرصه‌های قدرت‌گیری نظام عنوان کرد و گفت: هرچقدر مشارکت در انتخابات کمتر شود فشار دشمن بر کشور، نظام و مردم بیشتر می‌شود.

معرفی سه کتاب پیرامون مکتب سلیمانی

بزرگداشت چهارمین سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی در شهرکرد برگزار شد

در ادامه این مراسم از سوی سه تن از فعالان سیاسی و فرهنگی استان سه کتاب پیرامون حاج قاسم سلیمانی و مکتب وی به حاضران معرفی شد.

محمدرضا قدیری مدرس دانشگاه و کارشناس مسائل سیاسی در این آیین به معرفی کتاب ۱۰ روز با داعش نوشته یورگن تودنهوفر ترجمه علی عبدالهی و زهرا معین‌الدینی پرداخت.

وی در خصوص محتوای این کتاب گفت: کتاب ۱۰ روز با داعش روایت یورگن تودنهوفر روزنامه‌نگار آلمانی از قلمر داعش است که به همراه پسرش مدتی در بین داعشی‌ها زندگی کرد و در نهایت از میان آنها گریخت و با تدوین و انتشار کتاب خود به نقش مهم حاج قاسم سلیمانی در مهار و دفع داعش می‌پردازد.

کتاب نامزد گلوله‌ها از دیگر کتاب‌هایی است که طی سال‌های اخیر پیرامون سردار حاج قاسم سلیمانی به رشته تحریر درآمده است.

این کتاب در این آیین از سوی پوریا رییسی از فعالان فرهنگی استان معرفی شد.

وی در خصوص این کتاب گفت: کتاب نامزد گلوله‌ها در پاسخ به سوالی از سردار سلیمانی مبنی بر اینکه آیا نامزد ریاست جمهوری می‌شوند یا خیر؟ نامگذاری شده است.

رییسی ادامه داد: این کتاب با ادبیاتی ساده زندگی سردار سلیمانی را از دوران کودکی تا زمان شهادت به رشته تحریر درآورده است و با خواندن این کتاب می‌توان تا حد زیادی با مکتب و سیره سردار دلها آشنا شد.

فرمانده سپاه ناحیه مقاومت شهرکرد نیز در این آیین به معرفی و تبیین کتاب "حاج قاسم" نوشته نرجس شکوریان‌فرد پرداخت.

حسن بهرامی گفت: این کتاب شامل داستان‌های کوتاه و پندآموز است که با زبان ادبی و داستانی زندگی سردار حاج قاسم سلیمانی را توضیح می‌دهد و نویسنده در این اثر بیانی شیرین و روان دارد که خواندن خاطرات را شیرین‌تر می‌کند.

به گزارش ایرنا، در این آیین مراسم شعرخوانی، اجرای موسیقی و تجلیل از فعالان حوزه کتابخوانی نیز برگزار شد.

سردار سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده شهید سپاه قدس و ابومهدی المهندس معاون سازمان نیروهای مردمی عراق به همراه هشت نفر دیگر بامداد (جمعه) ۱۳ دی ۱۳۹۸ در مسیر فرودگاه بغداد به دستور «دونالد ترامپ» رییس جمهور آمریکا و با پهپادهای وزارت دفاع این کشور (پنتاگون) به شهادت رسیدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha