۱۲ دی ۱۴۰۲، ۱۳:۴۲
کد خبرنگار: 5369
کد خبر: 85341234
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

نهاد حقوق بشری: باید سرنوشت کودکان ربوده شده توسط اسرائیل از غزه روشن شود

تهران-ایرنا- دیدبان حقوق بشر اروپا - مدیترانه‌ تاکید کرد: تل آویو باید سرنوشت کودکانی را که نظامیان در غزه ربوده و به داخل سرزمین های اشغالی برده اند، روشن کند.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا، دیدبان حقوق بشر اروپا - مدیترانه اعلام کرد که رژیم صهیونیستی باید سرنوشت کودکانی را که نظامیان این رژیم به طور اجباری آن‌ها را از نوار غزه به جاهای دیگر منتقل کرده و یا ربوده‌اند، اعلام کند.

این سازمان تاکید کرد که این کودکان باید به خانواده‌های خود تحویل داده شوند.

این سازمان حقوق بشری اعلام کرد که گزارشات رسانه‌های صهیونیستی درمورد ربودن یک نوزاد (دختر) فلسطینی در غزه توسط یک نظامی صهیونیست بعد از کشته شدن خانواده‌اش یک تحول خطرناک است.

دیدبان حقوق بشر اروپا - مدیترانه همچنین اعلام کرد که صدها خانواده در نوار غزه گفته‌اند که کودکان آن‌ها مفقود شده‌اند و به دلیل تجاوزهای رژیم صهیونیستی و دشواری آواربرداری، مطلع شدن از سرنوشت آن‌ها سخت است.

این سازمان حقوق بشری همچنین خاطرنشان کرد که نبود اینترنت و وسایل ارتباطی و پراکنده شدن خانواده‌ها به دلایل آوارگی اجباری، کار را سخت‌تر کرده است.

صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) روز دوشنبه در پیامی در رسانه‌های اجتماعی بار دیگر درخواست خود برای آتش بس فوری در غزه را تکرار کرد.

یونیسف در پیام خود در رسانه اجتماعی ایکس به نقل از یک نوجوان فلسطینی ساکن غزه نوشت: «دلم برای زندگی قبل از جنگ، زمانی که به مدرسه می‌رفتم و دوستانم را ملاقات می‌کردم و برای زندگی تنگ شده است.

این نهاد سازمان ملل سپس اعلام کرد: ما همچنان خواهان آتش بس فوری در غزه هستیم.

بر اساس گزارش‌های اعلام شده، در بین حدود ۲۲ هزار نفری هستند که از ۷ اکتبر (15 مهر) در نوار غزه به شهادت رسیده اند، ۸ هزار کودک وجود دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha