بانوان شاغل در شهرداری قشم به مناسبت روز زن تجلیل شدند

قشم - ایرنا - بانوان شاغل در شهرداری قشم در آستانه ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا (س) و روز زن امروز (سه شنبه) در همایش بصیریتی زنان انقلاب تجلیل شدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، میرداد میردادی در این آیین که در سالن همایش شهرداری قشم برگزار شد با تبریک ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و میلاد حضرت امام خمینی (ره) افزود: تمام کارکنان شهرداری نگین خلیج فارس به ویژه بانوان با نیرویی مضاعف در راستای خدمت رسانی و تحقق شعار سال جاری «مهار تورم و رشد تولید» گام بر می دارند.

وی در ادامه به جایگاه و نقش زن در جامعه و خانواده اشاره کرد و گفت: بانوان شاغل در این شهرداری باید با مطالعه زوایایی مختلف اخلاقی، شخصیتی، رفتاری و زندگی بزرگ بانوی اسلام از ایشان الگو و تاثیر بگیرند.

بانوان شاغل در شهرداری قشم به مناسبت روز زن تجلیل شدند

شهردار قشم اضافه کرد: بانوان شاغل باید نقش مادری و همسری خود را در خانواده به بهترین شکل ایفا کنند و مسایل کاری را با خود به خانه نبرند.

میردادی تصریح کرد: برای ارتقای نشاط بانوان شاغل در این شهرداری برنامه‌های زیارتی و تفریحی در دستور کار قرار دارد که تا پایان سال اجرایی خواهد شد.

بانوان شاغل در شهرداری قشم به مناسبت روز زن تجلیل شدند

در ادامه این همایش امام جمعه شهرستان قشم نیز با گرامیداشت سالروز ولادت حضرت فاطمه (س)، تصریح کرد: دشمن به دنبال تقدس زدایی از زن و مادر بودن است.

حجت‌الاسلام والمسلمین غلامرضا حاجبی افزود: زن و مادر حقوق و تکالیفی دارند که بانوان باید حقوق و تکالیف خود را به خوبی بشناسند و به آن پایبند باشند.

بانوان شاغل در شهرداری قشم به مناسبت روز زن تجلیل شدند

وی خاطرنشان کرد: نقش بانوان به ویژه مادران در حوزه فرهنگی بسیار برجسته و موثر است.

امام جمعه شهرستان قشم گفت: ترویج فرهنگ وقف در امور بانوان یکی از ضرورت‌ها است که باید بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد.

در پایان این مراسم از تمامی بانوان شرکت کننده در این مراسم توسط امام جمعه و شهردار قشم به عنوان بانوی نمونه تجلیل به عمل آمد.

حضرت فاطمه (س) در بیستم جمادی الثانی سال پنجم بعثت در مکه دیده به جهان گشود، پدر بزرگوار ایشان حضرت محمد بن عبدالله (ص)، رسول گرامی اسلام، خاتم پیامبران الهی و برترین مخلوق خداوند و مادر بزرگوارشان حضرت خدیجه (س) از زنان بزرگ و شریف قریش است.

نام مبارک آن حضرت، فاطمه است و زهرا، صدیقه، طاهره، مبارکه، بتول، راضیه، مرضیه از مشهورترین القاب و ام الحسین، ام الحسن، ام الائمه، ام ابیها از جمله کنیه های ایشان است.

فاطمه، در لغت به معنی بریده شده و جدا شده می باشد و علت این نامگذاری بر طبق احادیث نبوی، آنست که پیروان حضرت فاطمه (س) به سبب او از آتش دوزخ بریده، جدا شده و برکنارند. سخاوت، شجاعت، بخشش، نرم خویی، سعه صدر، صبر و بردباری، خویشتنداری و نظایر آن بخشی از شخصیت ممتاز حضرت فاطمه (س) به شمار می رود.

این بانوی بزرگوار از چنان فضیلت ها و کمالاتی برخوردار بودند که رسول خدا (ص) در وصف ایشان فرمودند: «فاطمه سرور زنان جهانیان است».

ایشان همچنین همسری نمونه برای حضرت علی (ع) و مادری مهربان برای فرزندان خویش بودند و آنان را به گونه ای پرورش دادند که هر کدام با ایفای نقش بی نظیر خود، درس عزت، سربلندی، جهاد، مبارزه، ایثار، گذشت و نظایر آن را از خود به یادگار گذاشتند و برای مسلمانان اسوه و الگویی برجسته شدند.

حضرت زهرا (س) با زندگی کوتاه و با خطبه‌ های متقن «فرهنگ مقاومت» را برای نسل‌ های دیگر به وجود آورند و ماهیت تفکر و اندیشه جاهلی را به خوبی نمایان ساختند و نشان دادند که بیان حق و افشای ستم، مرد و زن نمی‌شناسد.

اهمیت مقام والای حضرت فاطمه (س) سبب شد تا سالروز تولد این بانوی بزرگ به منظور ارج نهادن به تلاش های بانوان این مرزوبوم که همواره در مسیر رشد و پرورش فرزندان و اعتلای اهداف جامعه کوشیده اند، به عنوان روز «زن و مادر» نامگذاری شود.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha