حاج قاسم و سیدرضی؛ نماد خدایی بودن و اخلاص + فیلم

سمنان - ایرنا - ایران زمین مهد قهرمانان با اخلاصی است که در تاریخ جهان جاودانه هستند، قهرمانانی که مغز متفکر، راهبردشناس و نخبه بودند، از مرگ هراسی نداشتند و بیزار از دورویی، ریا و تزویر بودند، قهرمانانی از جنس شهدایی همچون سپهبد حاج قاسم سلیمانی و سردار سیدرضی موسوی چاشمی و مهدی باکری که کمر دشمنان را شکستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، چهار سال پیش، صبح روز جمعه سیزدهم دی ۱۳۹۸ خبری در ایران در حال پخش شدن بود که کسی دوست نداشت باور کند، آخر مظهر اقتدار، اعتبار، خدایی بودن، مخلص بودن، مطیع ولی فقیه بودن بود، مظهر شجاعت، رشادت و غیرت بود و دشمن این موضوعرا برنمی‌تابید و چون یارای مقابله با این دلیرمرد را نداشت. در اقدامی تروریستی و ناجوانمردانه جهان را از وجود سردار دل‌ها محروم کرد، آخر حاج قاسم سلیمانی، فقط سردار دلها در ایران نبود، حبیب و محبوب قلب‌های بیدار در جهان بود.

و اکنون چهار سال بعد در چهارم دی ماه ۱۴۰۲ داغ شهادت سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی، سردار سیدرضی موسوی چاشمی از فرزندان برومند استان سمنان و از جمله قدیمی‌ترین مستشاران سپاه در سوریه و از همراهان سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، در پی جنایت‌های رژیم غاصب صهیونیستی شربت شهادت نوشید تا بار دیگر جنایت‌های رژیم صهیونیستی بر همگان آشکار شود.

سرداران بی‌تکرار؛ نماد خدایی بودن و اخلاص + فیلم

شهید سیدرضی موسوی از فرماندهان ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سوریه بود که در تمامی مراحل پشتیبانی در جنگ سوریه شرکت کرده بود، او در نبردهای صحرا و حومه دمشق شرکت داشت. از افراد ثابت‌قدمی بود که حمله غرب حلب را دفع کرد. طی سال‌های گذشته چندین بار مورد سوء‌قصد رژیم صهیونیستی قرار گرفته بود.

استان سمنان در دفاع از حق سابقه طولانی دارد؛ به طوری که در هشت سال جنگ تحمیلی بیشترین شهدا را به نسبت جمعیت برای دفاع از خاک وطن تقدیم کرد، به همان میزان در دفاع از حرم آل الله نیز درخشید و در برابر ظالم ایستاد و درست ۱۱ سال پیش سردار شهید حسن شاطری معروف به مهندس حسام خوشنویس یکی از فرماندهان سپاه قدس و مسوول بازسازی جنوب لبنان طی حمله مزدوران صهیونیستی در مسیر دمشق به لبنان در بیست و سوم بهمن ۱۳۹۱ به فیض عظیم شهادت نایل آمد. پس از این شهید والامقام جوانان نخبه این دیار از جمله شهید محمد طحان چوبمسجدی پانزدهم آبان ۱۳۹۴، شهید محمدحسین حمزه در بیست و نهم فروردین ۱۳۹۵، و شهید عباس دانشگر بیستم خرداد ۱۳۹۵ در راه دفاع از مظلوم در حرم آل الله به شهادت رسیدند و سبکبال به سوی معبود شتافتند.

شهید سید رضی موسوی راهبردشناس(استراتژیست) بود

یکی از فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز سه‌شنبه در آیین گرامیداشت سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی و شهادت سردار سید رضی موسوی چاشمی با بیان اینکه انسان برای عاقبت بخیری باید روحیه خدایی بودن، مخلص بودن، روحیه حماسی داشتن را در خود تقویت کند، گفت: سردار حاج قاسم سلیمانی و موسوی و دیگر شهدا، قهرمان حماسه هستند.

سردار رحیم نوعی‌اقدم با اشاره به اینکه بارزترین خصوصیت اخلاقی شهید سید رضی موسوی ادبش بود، افزود: شهید موسوی دریای ادب بود. ایده‌پرداز و راهبردشناس بود، او فرماندهی و راهبرد محوری را از سردار حاج قاسم سلیمانی خوب یاد گرفته بود.

وی با بیان اینکه برای پیروزی در خط مقدم باید راهبرد و تاکتیک تعریف شود، ادامه داد: برای هر عملیات موفق باید اتاق فکر و راهبرد داشت و سید رضی در این زمینه متخصص و امین شهید سردار حاج قاسم سلیمانی بود.

شهید سردار سیدرضی موسوی بیت المال خط قرمزش بود

این فرمانده سابق سپاه گفت: شهید سیدرضی موسوی برای حفظ حقوق بیت المال اهمیت زیادی قایل بود، یادم می‌آید یکی از رزمندگان در سوریه دچار مشکل مالی شده بود و از سید رضی درخواست کردم برای این رزمنده وامی را فراهم کند، اما شهید گفت: از حقوق بیت‌المال اجازه ندارم، اما می‌توانم خودم برای رفع نیاز مالی‌اش قرض بدهم.

وی تصریح کرد: شهید سیدرضی موسوی شماره حساب آن رزمنده را گرفت و به همسرش گفت تا مبلغ مد نظر را به حسابش واریز کند و با این اقدام آن رزمنده را کمک کرد.

سردار نوعی اقدم با بیان اینکه اخلاص بدون تبلیغ و تصویر است، گفت: سید رضی گمنام نبود، ما نمی دانستیم چرا که پوشش اخلاص داشت و نمی گذاشت او را ببینیم.

سرداران بی‌تکرار؛ نماد خدایی بودن و اخلاص + فیلم

وی اضافه کرد: سید رضی به دلیل اخلاص عمل، خدایی بودن، حماسی بودن و پیرو ولایت فقیه بودن، اگر اراده و عزمی برای کاری داشت، اتفاق می افتاد.

سردار حاج قاسم سلیمانی قهرمان گوش‌به فرمان‌ولایت بودن

این فرمانده سابق سپاه گفت: سردار حاج قاسم سلیمانی اعجوبه و استثنا نیست، او قهرمان خدایی بودن است، او بنده مخلص، حماسی و گوش به فرمان ولایت فقیه بود.

وی ادامه داد: سردار حاج قاسم سلیمانی بنده را عمو حسین صدا می‌کرد، روزی سردار با ماژیک منطقه‌ای را روی نقشه نشانم داد و از من خواست این منطقه را از حضور دشمنان در سوریه پاکسازی کنم، پرسیدم چند کیلومتر است؟ سردار حاج قاسم سلیمانی بدون اشاره به اینکه چندکیلومتر است به من گفت: اگر توکل کنی می‌روی. نگفت آتش هست، خمپاره می ریزند.

سردار نوعی اقدم بیان کرد: سردار حاج قاسم سلیمانی معتقد بود هر فرد برای رسیدن به موفقیت باید خود را هیچ حساب کند و فقط رضای الهی مدنظرش باشد، وقتی همه چیز خدایی باشد و اراده الهی باشد، پیروزی نصیب می‌شود.

ناگفته‌هایی از آزادسازی «جاده راهبردی دمشق- بغداد»

وی در خاطره‌ای دیگر از شهید سردار حاج قاسم سلیمانی می‌گوید: روزی سردار صدایم زد و گفت: ابو حسین «جاده استراتژیک دمشق - بغداد را آزاد کن.» جاده‌ای که ۷۵ کیلومتر بود و آمریکایی‌ها از طریق روس‌ها پیام داده بودند: «اگر وارد این جاده شوید، می‌زنیم و نابود می‌کنیم.»

این فرمانده سابق سپاه ابراز کرد: سردار حاج قاسم سلیمانی گفت تو می‌توانی، برو. فیلمی که در آن سردار پیشانی مرا می‌بوسد مربوط به این جلسه است.

سرداران بی‌تکرار؛ نماد خدایی بودن و اخلاص + فیلم

وی اضافه کرد: یک روز بعد از درخواست سردار حاج قاسم سلیمانی عملیات را با رمز یا ابوالفضل عباس(ع) آغاز کردیم و حدود هفت کیلومتر تا آزادسازی کل مسیر مانده بود، تجهیزاتی زیادی نداشتیم و همان جا سردار حاج قاسم سلیمانی پیام داد: ابوحسین بالای سرت هواپیمای آمریکایی هست، هر چی داری بزن. من هفت کیلومتر باقیمانده را می خواهم و این در شرایطی بود که نیروها ترسیده بودند و برای پیروزی در مرحله نخست روحیه نیروها را بازسازی کردم و زیر بمباران امریکایی‌ها آغاز به رقصیدن کردم و بعد از بازسازی روحیه رزمندگان، پیش رفتیم و پیروز شدیم که این پیروزی کمر امریکا و اسراییل را شکست. ایرانی‌ها متفاوت می جگند.

واگویه‌هایی آزادسازی دیرالعدس سوریه/ نامه‌ای که با خون امضا شد

سردار نوعی اقدم تصریح کرد: شهر دیر العدس در جنوب سوریه و هم مرز با اسراییل بود و قرار بود طی عملیاتی این شهر آزاد شود.

وی ادامه داد: شهر دیر العدس به گونه‌ای است که رودخانه شهر را به یک سوم و دو سوم تقسیم می کرد و دو سوم در ارتفاع بالا و بخش دیگری در ارتفاع کمتر بود.

وی اظهار کرد: ساعت یک شب به خط زدیم و یک سوم شهر دیر العدس تا رودخانه آزاد شد، اما امکان آزادسازی دو سوم فراهم نشد، باید بگویم برای من که ۲ برادرم در شلمچه بر روی زانوهایم دست و پا زدند و شهید شدند، جنگ سوریه سخت‌تر از دفاع مقدس بود.

فرمانده سابق سپاه تصریح کرد: همانطور که تمرکز بر آزادی شهر دیر العدس داشتیم و البته امکان پیشروی نداشتیم، بیسیم صدا زد و به من اطلاع دادند حبیب (سردارحاج قاسم سلیمانی) پیشت می‌آید، اما مسیری نبود، راهی وجود نداشت، تمام مسیر زیر بار آتش دشمنان بود، با موتور با مشقت خود را کمی به عقب خط رساندم، که سردار حاج قاسم سلیمانی نیاید، اما او آمده بود، او«اَشِدّآءُ عَلَی الکُفّارِ» بود.

وی اضافه کرد: امکان نشستن نبود، سر و صدای جیغ و خمپاره‌ها گوش را کر می‌کرد، حاج قاسم با شجاعت نشسته بود، ترسی نداشت، میدان را دید و رفت. رفت بعد از ۲۰ دقیقه سفیرش آمد. هشت دستور در نامه نوشته شده بود و به سفیرش گفته بود نامه را به ابوحسین بدهید. بند به بند دستوراتش را بخواند و بنویسد انجام می دهم و امضا کند.

چند بار نامه را خواندم نتوانستم بگیرم بنویسم. پیش خود می‌گفتم نمی‌توانم که تصویر شهید باکری در مقابل چشمانم نقش بست و گویی نجوایی در درونم می‌گفت: توکل کن در شرایطی که نیرو، امکانات و پشتیبانی ندارم، توکل کردم و با عزم جزم اعلام کردم می‌توانم و نامه با خون انگشتم امضا کردم تا بگویم تا آخرین نفس ایستاده‌ام.

وی بیان کرد: بعدها متوجه شدم سردار حاج قاسم سلیمانی وقتی نامه را دید اشک ریخت و گفت باید این نامه را به رهبر معظم انقلاب نشان دهم و بگویم چنین سربازانی دارد.

سرداران بی‌تکرار؛ نماد خدایی بودن و اخلاص + فیلم

سردار نوعی اقدم بیان کرد: منتظر شدم هوا تاریک شود، نماز مغرب و عشا را کنار رودخانه خواندم و سپس حمله کردیم و دشمن داشت فرار می‌کرد و این رخداد مصداق واقعی این است که اگر خدایی، مخلص و حماسی و مطیع ولایت فقیه باشی، غیرممکن ها ممکن می‌شود.

خدایی شدن رمز پیروزی است

این فرمانده سابق سپاه پاسداران گفت: در زمان دفاع مقدس جوانی ۱۹ ساله بودم که فرمانده گردانِ لشکر ۳۱ عاشورا به فرماندهی شهید آقا مهدیِ باکری بود و من مسوولیت گردان ابوالفضل را بر عهده داشتم. در یکی از نبردها به او قول دادم که وضعیت میدان رزم را به نفع نیروهای خودی تغییر دهم. با سه گردان به خط زدیم و خط را شکستیم. گردان‌های چپ و راست به پیش‌روی ادامه دادند اما گردانِ من نتوانست و زمین‌گیر شد.

وقتی به شهید باکری اطلاع دادم، او به جای اینکه بگوید از عناصر فیزیکی و احتیاط جنگی برای پشتیبانی از گردانِ من استفاده می‌کند تا بتوانیم پیشروی کنیم، گفت: « ابو رحیم من از تو انتظار نداشتم. اگر زمین‌گیر شدی حتما خوب توکل نکردی.» باکری در میدان رزم من را برای جنگ، ساخت. او از ابزار فیزیکی، توان فرماندهی، امکانات جنگی و آتش توپخانه‌اش، شیوه‌ها و تدابیر میدان رزم استفاده نکرد بلکه توجه من را به خودم و توکلم برگرداند و گفت: «حتما خوب توکل نکردی.» او مرا در اوج بحران در صحنه نبرد به سمت خدا هدایت کرد.

وی ادامه داد: زیر آتش توپخانه و خمپاره‌های دشمن با توکل به خدا، خودم و خدا را پیدا کردم و به ادعایی که کرده بودم و از توانم خارج بود، اعتراف کردم و به او پناه بردم و خدا کمکم کرد، شهید باکری از من قهرمانِ نظامی نساخت. او از من قهرمانِ خدایی و قهرمان مخلص ساخت. او با من کاری کرد که فرماندهان جنگ‌های کلاسیک نمی‌توانند با نیروهای‌شان چنین کنند.

سردار نوعی اقدم با بیان اینکه مقاومت و هجوم‌مان ما فشنگ‌محور، تجهیزات‌محور، سلاح‌محور و عِده و عُده‌محور نبود بلکه خدامحور و اخلاص‌محور بود، اظهار کرد: راز پیروزی ما در نبرد هشت ساله، اخلاص در راه خدا بود، شهید باکری این تفکر را در وسط میدان رزم به ما آموخت.

این فرمانده سابق سپاه گفت: سردار حاج قاسم وقتی می‌خواست تشکر کند می‌گفت: ابوحسین، خدا رحمت کند باکری را، عجب انسانی ساخته است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، رحیم نوعی اقدم پنجمین فرزند خانواده است و در سال ۱۳۴۳ متولد شد. او بعد از همراهی با نیروهای انقلاب در ۱۶ سالگی و در اواسط سال ۱۳۵۹ به اجازه پدر وارد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شد و در واحد امنیت داخلی سپاه اردبیل فعالیتش را آغاز کرد.

آرایش شرق مدیترانه صهیونیسم را ترسانده است

فرمانده سپاه قائم(عج) استان سمنان نیز در این آیین با اشاره به جایگاه ویژه زنان در جهان اسلام گفت: آرایش عظیم در شرق مدیترانه که به همت شهید قاسم سلیمانی و سید رضی موسوی ایجاد شد، رژیم اسرائیل را به هراس انداخت.

سرداران بی‌تکرار؛ نماد خدایی بودن و اخلاص + فیلم

سردار منصور شوقانی اظهار کرد: شهید قاسم سلیمانی و شهید سید رضی موسوی بیش از سه دهه در جبهه مقاومت و بالغ بر چهار دهه مجاهدت در دفاع مقدس و حریم ولایت ثابت قدم بودند و امروز شاهد هستیم که بخش وسیعی از جبهه مقاومت در شرق مدیترانه در سوریه و لبنان یک آرایش عظیم جهانی داشتند.

وی خاطرنشان کرد: با مقاومت و مجاهدت، ایثارگری رزمندگان جبهه مقاومت، هدایتگری و فرماندهی فرماندهان سرافراز اسلام این هدایت صورت می گیرد.

فرمانده سپاه استان سمنان با اشاره به اینکه در آستانه سالروز ولادت حضرت زهرا(س) قرار داریم، افزود: جایگاه زنان در رویکرد اسلام جایگاهی والا و ویژه است.

وی با قدردانی از ایثارگری ها و حمایت های معنوی همسران شهدا گفت: همسر و دختر شهید سیدرضی موسوی به تاسی از حضرت زهرا(س) و سالار شهیدان این نهضت را همراهی و با این شهید بزرگوار ۴۰ سال مهاجرت کردند و امروز جهت دار بودن این حرکت عظیم در جبهه مقاومت را مدیون زحمات خانواده شهدا از جمله شهید موسوی هستیم.

سردار شوقانی با بیان اینکه امروز باری دیگر با شهدا به ویژه شهید سید رضی موسوی و شهید قاسم سلیمانی هم پیمان می شویم یادآور شد: همه باید در راستای جبهه مقاومت و اعتلای انقلاب اسلامی در جهان اسلام سربازی ولایت را برعهده داشته باشیم.

در آیین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی و بزرگداشت سیدرضی موسوی چاشمی در حسینیه شهدای گمنام سپاه حضرت قائم (عج) که حجت‌الاسلام والمسلین مرتضی مطیعی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان، سیدمحمدرضا هاشمی استاندار و جمعی دیگر از مسئولان، فرماندهان نظامی و انتظامی و قشرهای مختلف مردم استان حضور داشتند، از خانواده شهید موسوی چاشمی تجلیل شد.

سرداران بی‌تکرار؛ نماد خدایی بودن و اخلاص + فیلم

شهید سیدرضی موسوی چاشمی اصالتا اهل روستای چاشم از توابع شهرستان مهدیشهر است؛ این روستا در ۴۸ کیلومتری مرکز استان سمنان و ۲۴ کیلومتری شمال مهدیشهر واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha