تاج: پنجشنبه ۲ دستگاه VAR به ایران می‌آید/ در حوزه دیپلماسی شرایط خوبی داریم

تهران- ایرنا- رئیس فدراسیون فوتبال با اشاره به ورود ۲ دستگاه کمک داور ویدئویی(VAR) به ایران تا پایان هفته، از وضعیت خوب این فدراسیون در حوزه دیپلماسی ورزشی خبر داد.

به گزارش شامگاه سه‌شنبه ایرنا، مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال در حاشیه مراسم دیدار سردار حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران با بازیکنان تیم ملی فوتبال، درباره این دیدار گفت: جلسه خیلی خوبی بود و ملی‌پوشان، دغدغه‌‎هایشان را در میان گذاشتند و سردار سلامی هم صحبت‌ها را گوش کرد و نگاه مثبتی داشت. سردار سلامی همچنین تشکر مقام معظم رهبری از تیم ملی فوتبال به‌واسطه همدردی با غزه را ابلاغ کردند. به هر حال ملی‌پوشان نسبت به ظلمی که در غزه می‌گذرد، بی‌تفاوت نیستند و واکنش نشان دادند.

وی افزود: درباره مسئله سربازی نه تنها از جانب فوتبالیست‌ها، بلکه درباره کل ورزش صحبت کردیم. اعتقاد داشتیم که باید برای جامعه ورزش شرایط خاصی ایجاد شود و سردار سلامی هم دستور پیگیری دادند. مشکلات تیم ملی در زمینه ورود و خروج بازیکنان مشمول به کشور را نیز مطرح کردیم و در مجموع این دیدار مثبت بود.

رئیس فدراسیون فوتبال درباره انتظاراتشان برای کمک کردن دولت، اضافه کرد: فردا با وزیر ورزش جلسه داریم. ما تحریم هستیم، برای جام جهانی قبلی هزینه زیادی بابت اعزام خبرنگاران و عواملی که باید به قطر می‌بردیم، متحمل شدیم و دولت هیچ کمکی نتوانست بکند. در جلسه‌ای که دیشب با رئیس سازمان برنامه و بودجه داشتیم گفتم سال گذشته بلیت جام جهانی را فروختیم و برخی از پول‌ها را باید خرج می‌کردیم. 

وی افزود: مشکلات امسال ادامه دارد و نتوانستیم تحریم‌ها را رفع کنیم. اگر بتوانیم کل پول‌مان را در فیفا آزاد کنیم نه تنها نیازی نداریم از دولت پول بگیریم، حتی می‌توانیم به وزارت ورزش هم کمک کنیم. پول‌های فدراسیون بلوکه شده است و من نمی‌توانم آنها را آزاد کنم. نزدیک به ۱۰ جلسه با مسئولان فیفا گذاشته‌ام و گفته‌اند مشکل از بانک‌هاست. البته سیستم کمک داور ویدیویی که می‌آوریم بخشی از هزینه‌هایش از پول بلوکه شده‌مان در فیفاست، چمنی که برای زمین شماره یک کمپ تیم‌های ملی می‌آوریم و بخشی از هزینه ساختمان اداری نیز از سه چهار میلیون دلاری است که فیفا در پروژه فوروارد سه به ما اختصاص داده است.

تاج افزود: فدراسیون  این پول‌ها را می‌گیرد، ولی پول‌های جاری نیست و باید وزارت و دولت کمک کنند تا برای تیم ملی و حدود ۵۰، ۶۰ نفر از خبرنگاران، اعزامی شایسته به جام ملت‌های آسیا داشته باشیم. علاوه بر اینها، لیدرهایی نیز هستند که دنبالش هستیم ۳۰، ۴۰ نفرشان را به قطر اعزام کنیم. این کار را انجام خواهیم داد اما انتظار داریم به ما کمک شود.

وی درباره سرنوشت حق پخش تلویزیونی نیز گفت: در حال حاضر روابط فدراسیون فوتبال و صداوسیما بهتر از هر دوره دیگری است. حق پخش تلویزیونی در مجلس تصویب شده است و تا امروز صداوسیما ۳۳۰ هزار دلار بابت حق پخش پرداخت کرده است.

وی درباره زمان استفاده از کمک داور ویدئویی در لیگ ایران، اضافه کرد: شاید پنجشنبه ۲ دستگاه کمک داور ویدئویی وارد ایران شود. البته در کنار این، باید آموزش داوران کشورمان هم انجام شود و دوران ایرانی، باید سومین و آخرین مرحله آموزشی را در عربستان پشت سر بگذارند، همچنین در تلاش هستیم آموزش داوران‌مان را با دستگاه‌های VAR که در کشور وجود دارد، آغاز کنیم.

تاج درباره مشکلات داوری و اعتراض تیم‌ها نیز افزود: فشار عمده‌ای که البته به حق به فدراسیون فوتبال از جانب باشگاه‌ها وارد می‌شود، به دلیل داوری است و نمی‌توانیم آن را انکار کنیم. داور، اشتباه بد و تاثیرگذار می‌کند و من خودم از شرایط موجود خیلی ناراضی‌ام. داوری‌ها، همه را نگران کرده است و لاجرم باید از کمک داور ویدئویی استفاده کنیم.

رئیس فدراسیون فوتبال ادامه داد: البته اعتراض‌ تیم‌ها علیه یکدیگر و حمله به فدراسیون فوتبال را وارد نمی‌بینیم و چنین اعتراض‌هایی همیشه بوده است و آن را جدی نمی‌گیریم. البته اعتراض به داوری درست است و برخی تیم‌ها به صورت جدی در حال ضرر دیدن از این داوری‌ها هستند.

رئیس فدراسیون فوتبال در مورد وضعیت حضور سردار آزمون در اردوی تیم ملی فوتبال نیز اظهار داشت: در مذاکرات صورت گرفته، مشکل آزمون حل شد. فدراسیون فوتبال در بحث مذاکره و دیپلماسی وضعیت بدی ندارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha