۳۵ هکتار زمین برای توسعه آرامستان بهشت رضا (ع) مشهد اختصاص یافت

مشهد- ایرنا- مدیرعامل سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرداری مشهد گفت: ۳۵ هکتار زمین پس از ۲ سال پیگیری از طریق آستان قدس رضوی، برای توسعه آرامستان بهشت رضا (ع) مشهد اختصاص یافت.

علی مهدی آبادی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از سال ۱۳۵۳ که عملیات ساخت بهشت رضا آغاز شده تا کنون، پیکر نزدیک به ۴۰۰ هزار نفر از مجاوران و زائران بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) در مساحتی در حدود ۱۵۵ هکتاری این آرامستان به خاک سپرده شده است.

وی ضافه کرد: در سالهای اخیر بحران اتمام فضای دفن در این آرامستان وجود داشت که با پیگیری های فراوان و همت جهادی پس از ۲ سال پیگیری و توافقات با آستان قدس رضوی، ۳۵ هکتار زمین ضلع شمالی این مجموعه در اختیار سازمان مدیریت آرامستانهای شهرداری مشهد قرار گرفت و مطالعات طرح توسعه آرامستان به منظور اجرای پروژه ها در این بخش آغاز شده است.

مدیرعامل سازمان مدیریت آرامستانهای شهرداری مشهد ادامه داد: با تکمیل این طرح امکان دفن اموات برای حدود ۱۵ سال آینده در بهشت رضا(ع) فراهم می شود.

آرامستان بهشت رضا(ع) مشهد، به عنوان بزرگترین قبرستان این کلانشهر، در ۱۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

این آرامستان ۱۸۰ هکتاری از سال ۱۳۵۵ تاکنون به مدت ۴۵ سال عمده‌ترین محل دفن درگذشتگان در مشهد بوده است که همچنان فعال است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha