استاندار: ساخت مخازن آب در دولت سیزدهم معادل کل دولت‌های پس از انقلاب در یزد است

یزد- ایرنا - استاندار یزد با اشاره به شکل‌گیری یک انقلاب و نهضت در حوزه اجرای مخازن گفت: بر این اساس قریب به ۱۷۰ هزار متر مکعب مخزن معادل تمام مخازن احداث شده از ابتدای انقلاب تا قبل از دولت سیزدهم در استان ساخته شده و یا در حال ساخت است.

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی استانداری یزد،" مهران فاطمی" در بازدید از شرکت آب و فاضلاب استان افزود: مسئله آب مهم‌ترین چالش استان است در این دولت عملیات اجرایی ابرطرح انتقال آب از خلیج فارس به نقاط مرکزی ایران آغاز و ۱۰۰ میلیون متر مکعب آب به استان تخصیص اولیه داده شده است.

وی اظهار کرد: در فاز اول این طرح ۵۰ میلیون متر مکعب برای تامین آب شرب مردم و ۵۰ میلیون متر مکعب برای آب بخش صنعت و کشاورزی فشرده و متراکم در اختیار آب و فاضلاب استان قرار خواهد گرفت.

فاطمی به اجرای خط پدافندی آب برای شهر یزد و پیرامون آن در مدت زمان کوتاه پنج ماه اشاره و گفت: در فاز اول این طرح هفت هزار میلیارد ریال ( ۷۰۰ میلیارد تومان) هزینه شد که حجم قابل توجهی را به منابع آب شرب استان اضافه کرد.

استاندار یزد اضافه کرد: اجرای خط پدافندی آب شهرستان اردکان نیز با هزینه نزدیک به پنج هزار میلیارد ریال ( ۵۰۰ میلیارد تومان) از محل مسئولیت های اجتماعی شرکت صنعتی و معدنی چادرملو برنامه‌ریزی شده و عملیات اجرایی آن در حال انجام است.

وی با اشاره به دیگر طرح‌های در حال اجرا در حوزه آبرسانی استان خاطرنشان کرد: تامین آب ۵۸ روستا در قالب قرارگاه امام حسن مجتبی (ع)، عملیات اجرایی آبرسانی به شهرستان میبد، رینگ آب شهر یزد و توسعه، احیا و ترمیم بخشی از شبکه فاضلاب استان از جمله طرح‌های در حال اجرا در استان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha